Dehogynem, 1.2 milliárd euró pluszban vannak a befizetett összegeikhez képest.
Amit említettél pl. Besztercebányai szennyvíz gerinccel egybekötött úthálózat rekonstrukciót, az is EU pénzből megy.
A szlovák évi GDP növekedésnek eddig kb. 2%-át az EU projektek adták, a várakozáson felüli sikerrel, mert tervezni 1%-ot terveztek.
Az más kérdés, hogy a legutóbbi időkben már nem tudták lehívni a tervezett összegeket.
Nem könnyű megfelelő projekteket találni, egy idő után a kezdeti, könnyen megvalósíthatóak helyett komolyabbakra kellene összpontosítani, de azokhoz előbb a körülményeket kell megcsinálni.
Magyarország is küzd hasonló gondokkal.
A 400 millió euró támogatási összegű, Budapest-Székesfehérvár-Celldömölk vonalat a Budapest -Győr-Hegyeshalom (részben nagy sebességű) vonalhoz hasonlóan nagy sebességűre alakítják, hogy 160 km/h sebességet elérhessék a már három éve közlekedő Stadler Flirtek, amit egyébként tudnak.
Amíg viszont Kelenföldtől nincs négyes metró, addig nem jelentkezik az a szinergikus előny, amiért értelme van megcsinálni előbb. Ez az egyik oka, hogy nem kezdték építeni a tervek szerint két éve, viszont mára gőzerővel folyik a pálya építése, hogy az igények jelentkezésekor készüljön el és az EU támogatás igénylésekor lefektetett paramétereit képes legyen hozni, nehogy vissza kelljen fizetni a pénzből.