stevie w Creative Commons License 2009.10.04 0 0 11524

Gyenge autót viszont nem akarok...



Még egy dolog jutott az eszembe.

 

A vezetesi elmenyert nem csak a motor a felelos, hanem nagyreszt a futomu.

 

Varosi szaladgalos kisautonak nemreg vettem magamnak egy 1.4-es, benzines, 100 loeros Ibiza Sportot, gyari sportfutomuvel, 205/45R16 Bridgestone Potenza gumikkal.

 

Zsenialis!

 

Alig akarok kiszallni belole, gyakran még megyek egy kort a kozeli korforgalomig, mielott beallnek a parkoloba. Pedig a 100 loero nem versenyauto, még akkor sem, ha az Ibiza csak 1030 kg. Es en azert vezettem mar egy par autot, tobbek kozott igen jokat is. Ez mégis igazi élményautó, agilis, virgonc, ultrapercizen iranyithato, a sportdob pedig elhiteti az emberrel, hogy megy is az auto :-)

 

(Pedig nem. A gyorsulas gyari erteke is 11,2 masodperc, ami mindent elarul.)

 

Mindezzel csak azt szeretnem mondani, hogy fuggetlenul a motorteljesitmenytol, maga a futomu eros erv az RS mellett.

 

Illetve a sima Octaviat erdemes ugy venned, hogy maradjon a penzbol egy kis rahagyas, hogy bekeruljon ala egy -- nem tul extrem -- sportfutomu. Ha GSI-bol ulsz at, es annak az autonak az agilitasat szeretned megtatani, akkor egy Octavianal szerintem annak ez a modja. Az O1 1.8T egyetlen nagy baja, hogy ugyan a motorja mindent tud, de a futomuve unalmas, billegos, szetszort, ettol az egesz auto lenyegesen kevesebb elmenyt ad, mint amit maga a motor lehetove tenne.

 

Amugy az elozo generacios Toledoba is raktak 180 lovas 1.8T motort, valamilyen ok miatt azok olcsobbak az RS Octavianal. Igaz, az osszerakottsag erzete talan az Octavianak jobb, plusz csomagtartoban is veri a Seatot, de esetleg erdemes lehet Toledot is nezni.

 

Előzmény: nickedez (11520)