Demokrapia
2009.09.30
|
|
0 0
2219
|
Igen, én is ilyen cégek privatizációja mellett vagyok. De ez nem jelenti azt, hogy el kell herdálni az állam vagyonát. Ráadásul bekódolni az állandó állami vagyon csapolását. Olyan Cargo eladás, hogy valóban a teherfuvarozás legyen a célja, az nagyon is rendben volna. Még a MÁV Cargo privatizácó is letisztultabb, pontosabban a cég profilja sokkal letisztultabb. A MÁV Cargo-tól az magyar állam mit rendelhete? Nem sok mindent. A szlovák Cargo ellenben bődületes állami megrendelésekre számíthatott volna. Egyébként a brit vasutak privatizálás után többe kerültek az államnak, mint a privatizálás előtti támogatás. Eleinte ugyan nem, de a problémák, balesetek miatt az állami megrendelések és az állami reguláció utólag sokba került az államnak. A reguláció talán nem jó szó, csak nem találtam jobbat. Itt a biztonsági és egyéb ezzel kapcsolatos intézkedésekre gondolok, amit tulajdonképpen a társadalom követelt ki. A profitorientáltság a biztonsági intézkedések rovására ment. Szóval sok emberéletbe is került a brit privatizáció. Persze ez teljesen más, mint az általunk tárgyalt probléma, csak arra hívom fel a figyelmet, hogy nem minden privatizáció jó. |
Előzmény: M.Zoli (2218)
|
|