Demokrapia Creative Commons License 2009.09.30 0 0 2219
Igen, én is ilyen cégek privatizációja mellett vagyok. De ez nem jelenti azt, hogy el kell herdálni az állam vagyonát. Ráadásul bekódolni az állandó állami vagyon csapolását. Olyan Cargo eladás, hogy valóban a teherfuvarozás legyen a célja, az nagyon is rendben volna. Még a MÁV Cargo privatizácó is letisztultabb, pontosabban a cég profilja sokkal letisztultabb. A MÁV Cargo-tól az magyar állam mit rendelhete? Nem sok mindent. A szlovák Cargo ellenben bődületes állami megrendelésekre számíthatott volna.

Egyébként a brit vasutak privatizálás után többe kerültek az államnak, mint a privatizálás előtti támogatás. Eleinte ugyan nem, de a problémák, balesetek miatt az állami megrendelések és az állami reguláció utólag sokba került az államnak. A reguláció talán nem jó szó, csak nem találtam jobbat. Itt a biztonsági és egyéb ezzel kapcsolatos intézkedésekre gondolok, amit tulajdonképpen a társadalom követelt ki. A profitorientáltság a biztonsági intézkedések rovására ment. Szóval sok emberéletbe is került a brit privatizáció. Persze ez teljesen más, mint az általunk tárgyalt probléma, csak arra hívom fel a figyelmet, hogy nem minden privatizáció jó.
Előzmény: M.Zoli (2218)