Törölt nick Creative Commons License 2009.09.29 0 0 2215
Azt nagy hiba volt nem eladni, ugyanis 2006-ban nem csak a transzeurópai vasúti árufuvarozási hálózat vonalait hanem a teljes vasúti hálózatot meg kellett nyitni a közösségi vasútvállalatok előtt nemzetközi árufuvarozás céljából (a 2001/12/EK irányelv ezt 2008-ra irányozta elő), 2007. január 1-jétől pedig ráadásul belföldi árufuvarozás céljából is. A konkurenciaharc erős.

A szlovák kormány startégiai célja viszont a széles nyomtáv kiépítése az országon keresztül Bécsig és a Távol-kelettel történő összeköttetés kiaknázása a Transzszibériai vasúton keresztül. Ehhez elengedhetetlen a Cargo Szlovákia megtartása.
Nem véletlen, hogy a kb. 4 milliárd eurós tervet Jozef Pavúk, a Cargo Szlovákia állami teherszállító vasúti társaság vezetőségi tagja gardírozta és Lubomír Vázny tárcavezető is támogatta.
Előzmény: M.Zoli (2214)