Demokrapia Creative Commons License 2009.09.29 0 0 2212
Hát erre nem tértem ki valóban, mert nem szeretek túl hosszú hozzászólást írni. Valóban a privatizációs bevételekből akarták finanszírozni azt a nagy lyukat a költségvetésben, amit a nyugdíjreform okoz. De ha utánaszámolsz privatizálni a végtelenségig nem lehet, tehát a pénz előbb utóbb úgyis elfogyott volna. 25-30 évet abból nem lehet fedezni. Az már más lapra tartozik, hogy a Fico kormány teljesen leállította a privatizációt, sőt visszavásárolt, ezáltal az a pénz nem jött be, tehát nagyobb lett a hiány. De ezt tudni lehetett előre, Miklosék feleslegesen erőltették így. Szerintem inkább fokozatosan kellett volna a nyugdíjreformot csinálni. Mondjuk 4%-on kezdeni és évente 0,2%-al növelni a jelenlegi 9%-ig. Ez pontosan 25 év, így a káposzta is megmaradt volna és a kecske is jólakna.
Ami a vasút privatizációját illeti, szerintem az is bonyolult, mert Britániában nagyon rosszul sikerült a vasút privatizálása. Sok nagy balesethez vezetett, sok halálos áldozattal. Ráadásul kiszámoltak, hogy végül az államnak több pénzébe került, mint a veszteséges vasút. Ezért is tértek át több országban más típusú privatizációra. Tehát a vasút szétdarabolására és bizonyos részek állami tulajdonban maradására. A vasutat azért nem szabad visszafejleszteni, mert alternatív közlekedési mód. Minél több áru és utas közlekedik vasúton, annál gyorsabban és biztonságosabban érek célba autóval. Tudom kissé önző vagyok.

A lopás valóban nincs távol tőlük, ezzel egyetértek.
Előzmény: M.Zoli (2199)