Mindig ez a 3 v. 4 regiszter a 3. soft/fast perkával simán. Ez bármilyen klónon jól átjön, főleg mikrofonos felvétel visszahallgatása esetén. Szóval becsapós, könnyű feladat, az L100-nak sem téma. Vesszőparipám a c3 vibrátó és a vastag hangkép blues v. full regisztrációval B3 módra. C3 chorus vibrátóban a C1 elég korrekt, sír, kiélesedik, csupán hangképének kissé az alja és teteje hiányzik, vagyis a dög. Ok, ez a többiben sincs meg maradéktalanul. Egy külső eq-val szerintem helyretehető. A belső sajna rossz helyen emel ki, nem eléggé a széleken.
A DB5 pl. igen szép, vastag hangképű. A billentyűi kissé lusták és a vibrátója kívánnivalót hagy maga után. Ennek ellenére muzikális, szerethető.
felvétel itt
Ezt pl. a XB-nél nem tapasztaltam. Olyan játékhangszer benyomást keltett kéznek, fülnek egyaránt.
A héten próbáltam egy XK3-at helyzetbe hozni. Vagy 3 órát állítgattam, mire elfogadható hangképet sikerült kicsikarnom belőle. Ez is gond. Nem alapból, elsőre hozta, keményen bele kellett túrni. Ehhez képest a C1 előnyben van és korrektebb.
Viszont szerencse hogy brutális mélységig programozható, ami persze nem minden.
Állítható minden "hangkereke" hangossága, hanxíne, remegése. Az eq-ja elég jó, jó helyen szabályoz. A keyclick is megfelelő. A műlacija továbbra is szerintem a legjobb. Ebben a Hammondok a vezetők, kár hogy külön effektként nem árulják. A perkája már csak tűrhető, üt, de nem elég dinamikusan. A c vibrátója viszont rossz helytől kezd remegni, mégha megfelelő mértékben ki is fényesedik, hangosodik. Árban meg? Túl drága és dögnehéz.
Más előadó játéka által egy klónt nehéz megítélni a beállítások és az épp aktuális hangtechnika miatt. Legjobb 1, otthon, 2. zenekarban. Végezetül nem árt ismeretségben lenni egy B3/122-vel sem a viszonyítás kiindulási alapja végett :-)