hmsoft
2009.09.25
|
|
0 0
32697
|
Gyanítom, hogy igen, az aszfaltlobbi (nevezhetjük olajlobbinak) nem ismer országhatárokat.Az összesküvéselméletek emberek csoportjának hosszú idejű, "békében végigélt" érdekközösségét feltételezik, ahol az újabb szereplők a meglévő szereplők nyomdokain haladva, különösebb súrlódás nélkül beépülnek. Csakhogy az ilyesmi ellentmond a vezető, azaz "ragadozó" jellegű személyiségtípusok működésének. Ígyhát rövidebb idejű érdekkoncentráció még előfordulhat valami konkrét dolog érdekében. De hosszú évtizedeken, évszázadokon át - az nem megy. Legfeljebb olyan nagyon általános célokra, mint pl. ami egy egyház esetében megfigyelhető. Sztem az orosz vasút is nagyon megsínyli majd a szakágankénti szétdarabolást.Így van lehetőség további tőke bevonására. És ha közben az úthálózat építése tovább tart (miért ne tartana tovább), világos, hogy a vasút üzleti szegmenseket fog veszíteni. Azonban az Egyesült Államokban is megfigyelhetjük, hogy a teherszállítás részaránya egész jól stabilizálódott 40% környékén (ami jelenleg Európában el se képzelhető). Ezek azok a szegmensek, ahol a közút továbbra sem nyerő, bár épp ezek lógnak ki ennek a topicnak a témájából. Oroszországban, a jóval nagyobb kelet-nyugati elnyújtottsága, a "változatosabb" klimatikus körülményei miatt lehet, hogy vasút hosszabb távon is több területet őriz meg. Sajátcélú és közcélú szárnyvonalak (pl. bányák - fővonal, fővonal - feldoldozóüzemek) formájában a topichoz jobban illeszkedő vasutak is esélyesek a fennmaradásra. Ha itt valamiféle koncentráltabb vasúti személyszállításra is szükség lesz (azaz a mai "munkásszállítás" tovább él), akkor egy kicsit "vicibb" marad a légkör. De a klasszikusabb vici-szerűségeket ott is csak a nagyobb városok és az agglomeráció között tudom elképzelni a jövőben (fővonalak kiegészítéseként), és csak abban az esetben, ha a helyi polgárok tudatosan szavaznak erre a közlekedési módra, a meglévő, egyéni módok mellett. hm |
Előzmény: Törölt nick (32682)
|
|