Ok, én nem vitatom a rálátásodat, valószínüleg nem ugyanarra gondolunk. Én nem is ajánlom senkinek, hogy ismeretlen előéletű öreg dízelt vegyen. Aki viszont évi 20.000-nél többet megy, felesleges pénzlocsolás benzinessel járnia - SZVSZ, hacsak nem benzinesbuzi.
A céges autó is érdekes téma, általában az ilyet hajtók közül sokan nem tartanak be 1-2 alapszabályt, ami után jöhet a turbó csere ill. egyéb problémák.
Ha autót vennék, akkor 2007-es modelleket néznék, már 2006-ost se nagyon. Mo-i 30-40 ezer KM-es autót akár 1.5M-től lehet venni, de 2.5M-ért már rendeset is, 3.5M körül akár már egy dízel Octavia RS-t is, bár utóbbi a PD motor + részecskeszűrő miatt nem jó városba pl.
Az ilyen dCI, HDI-ket nagy ívben elkerülve természetesen, az a tuningot se bírja, újonnan is lehet vele gond - SZVSZ:)
Amúgy ajánlom figyelmedbe a német Pietsprock Fabia1 1.9 PD TDI autóját, jelenleg 673.000 KM-nél jár, 3.5 literes fogyasztással. (spritmonitor.de-n dokumentált) Az autón a motor, váltó, kupplung teljesen eredeti, csak kopóalkatrész csere volt eddig, és tökéletesen megy. Volt már riport a német RTL, Autobild stb helyeken is vele:
http://www.motor-talk.de/forum/500-000-mit-dem-fabia-t1525893.html?page=10
http://www.skodacommunity.de/index.php?page=Thread&threadID=32723
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/104416.html
1400-1500 KM-eket megy el egy tankkal, nyilván nem normális teljesen, mert ezt német autópályán stabil 90-100-as tempóval.
Saját magam találkoztam a Párkányi szervízben egy Mo-i 2005-ös Fabia 1.4 TDI-vel, 2008-elején volt benne 440.000 KM, az autó Párkányban dokumentálva van, utána lehet kérdezni.
Az autón kisebb futóműves javítások, ill. motorikusan PD elem volt cserélve (nem az összes), más semmi. 4.5-4.8 L/100-as fogyasztással tempós vidéki utakon van(volt) használva, az ember valami terület képviselőféle lehet..