Pl. 1 millió km fölötti futásteljesítményű diesel Mercik azért vannak bőven és ez főleg a dieselségüknek köszönhető szerintem (és kevésbé a Birodalmi Márkának). Magából a működési elvből következően sokkal tovább tart a diesel motor mint a benzines, ez azért _nem vita téma_ (ha élhetek ezzel a durva fordulattal). :-)
Sajnos ez azota pont megfordult.
A klasszikus "zöldéges" dizel Mercik igen egyszeru szerkezetek voltak, tulmerteezett elemekkel, es csupa olcso megoldassal. Hogy is volt, egy 2000 kobcentis dizel majdnem 70 lovas volt? ;-))))
Azota a dizelek lenyegesen bonyolultabbak lettek, a teljesitmeny effektive megduplazodott -- de van bennuk egy csomo meregdraga es erzekeny alkatresz, a befecskendezo elemektol az intercooleren at a turbofeltoltoig.
Ezek messze nem birjak mar 1M kilometerig -- igazabol a nagyjavitas ugyanugy 300-400e kilometernel esedekes, mint a benzinesnel, csak eppenseggel sokkal tobbe kerul.