>A vasútnak is pont ilyen élő dolognak kellene lenni! El kellene felejteni azt a szemléletet, hogy a vasút csak és kizárólag ott mehet, ahol a századfordulón jónak látták. Azóta új falvak épültek, átrendeződött a városok vonzáskörzete, jött Trianon, jött a motorizáció, stb. viszont a vasútvonalak nem követtek semmit se a világ változásaiból.
A vasút is egy ilyen élő dolog. Ott, ahol szükség van rá. Magyarország sajnos többnyire nem ilyen. De Magyarországon is épült vasút. Kisforgalmú vontatóvágány, ha jól emlékszem, ez a hivatalos megnevezése. Az 1 - es vonal is szinte teljesen új nyomvonalon halad, nagyon sok helyen volt vonalkorrekció. Lakitelek mellett is volt egy. Ahol pedig szükség van a vasútra, ott folyamatosan átépítenek, legközelebb Bécsben, de Prágában is, új vonalakat nyitnak meg és így tovább.
>Vehetjük Eplény vagy az egri Tesco állandóan felemlegetett példáját.
Vehetjük Eplény példáját is. A múlt héten voltam Veszprémben, éppen jött az M41 + Bhv-s inga Eplény felől. 4 utas és egy vasutas szállt le róla. Ha megépül a peron Eplényben, akkor mondjuk nem öten, hanem heten utaznak vonattal. Ennyi utashoz tényleg pazarlás egy egész vonat, még egy Autosan Solina is sok lenne. Én egyébként megtartanám a Győr - Veszprém vonalat, de csak azért mert különleges.
>A fejlődő vidéki városok környékén is helyük van új mellékvonalaknak, pl. Szegedtől nyugatra kiindulva az egykori kisvasút nyomvonalában. Ezzel a Szeged-Pécs összeköttetés is megvalósítható lenne, ha már Szabadka visszafoglalását elbaltáztuk.
Miért nem mehet Szabadkán át? A nyomvonal jó, a maradék pálya is félig és nem kerüli el a lakott területet. Mórahalmon még nem voltam, de nem hiszem, hogy a csuklós busznál nagyobb utazási igényt generálna. Állandó teherforgalom lenne Mórahalmon?