"Miközben a vasút - mellékvonalak tekintetében - gyakorlatilag maradt ugyanazon a színvonalon 100 évig - de legalábbis a fejlődése össze sem mérhető a közútéval."
Ez nem a természetes fejlődés eredménye, hanem a háttérben meghúzódó érdekkörök munkássága.
"Most már a közút versenyképes a mellékvonalakkal szemben, sőt, a vasút lett totálisan versenyképtelen."
Ez a tény pedig az előző események következménye.
"Persze, lehetne a mellékvonalak fejlesztésébe is pénzeket fektetni,..."
Mi tart vissza minket ettől? Nem tán a pénzhiány??? Na ugye hogy pénzhiány miatt került előtérbe e buszközlekedés, mint olcsóbb, de kevésbé jó színvonalú, mint egy folyamatosan fejlesztett mellékvonal (ami mondjuk Svájcban van, hazánkban nem található ilyen).
"ha a közút kapacitása és minősége is elegendő, akkor nem szabad "párhuzamos" fejlesztésekbe fogni."
1959-től, amikor a közúti közlekedés erőteljes fejlesztésébe fogtak, akkor az nem minősült a vasúti közlekedéssel párhuzamos fejlesztésnek?
Akkor mi volt a motiváló ok? Miért nem a meglévő vasutat fejlesztették (nyomvonalmódosítások, járműfejlesztések, stb)? Csak nem a pénztelenség?