Miért ne lehetne elég 3 busz helyett egy vonat? Ha arról van szó, h a reggeli csúcsban egymás után mennek a buszok, 1-5 perces követéssel, mert egy busz kevés akkor igen is kiváltható vonattal egy szerelvénnyel úgy, h azon mondjuk van +2 kocsi a szokásoshoz képest.
Konkrétan Hetényegházáról nem sokat tudok mondani mert sosem jártam ott, de ott lehetne a 142-esen pl. HÉV szerűen mondjuk 30 perces követéssel vonatot járatni. Az is biztos, h ha a 142-esen a Nyugatiból induló vonatok végig mennének Kecskemétig akkor több utas lenne.
Nem kell csodálkozni, h Kecsó-Mizse között nincs utas, hiszen nem is nagyon van mivel utazni 4 vonat az kevés és nem is jó időpontban mennek. De ha lejárnának Kecsóra a vonatok máris más lenne a helyzet, Táborfaváról és Dabasról is jöhetne a jónép Kecsóra átszállás nélkül és Kecsón belül a vasútállomások is jó helyen vannak. Máriaváros különösen csupa olyan dolog van 5-6 percen elül gyalog, ami potenciális úticél lehet, iskolák ( általános, közép és főiskola is), kórhát, szórakozóhelyek, uszoda, élményfürdő, bevásárlásra alkalmas helyek stb.). A főiskolára is járnak Dabasról és volt, akitől megkérdeztem, h mivel jár és hogy, és mondta, h járna vonattal, de sehogy sem jó neki, mert pont akkor nincs mikor kéne, így marad a busz helyijáratozás Kecsón majd felszállás a buszra. De mondta, h ha lejönnének Kecsóra a vonatok akkor azzal járna, mert megspórolhatna egy kecskeméti buszbérletet, sőt közelebb is van neki a vasútállomás mint a buszállomás leszállhatna Máriavárosban és 5 perc alatt beérne a főiskolára.