Kösz az infót. Csomádon voltam a 200d -vel 5 éve , izzítógyertyájuk sem volt már hozzá... Átálltak a CDIPDTDI és társaira, csupa fiatal gépcsoda, fiatal szerelő. Lehet az öreg pont szabin volt ? Egyébként zuglói vagyok, Csomád nincs messze. :-)
A szelepre visszatérve, A Dieter Korp könyve szerint van egy késleltető relé is, aminek a doboza a biztosítékokat rejtő doboz mellett található. ez a relé van bekötve a pirossal az 1-es (30) , a feketével a 4-es (15/54) biztosítékhoz tartozó áramkörre. A barna testkábel pedig a trafót tartó bilincs csavarjára megy. Szóval ameddig gyújtás van, a relé nem ad áramot a zárószelepnek, leveszed a gyújtást, akkor kb 5 sec.-re ad áramot, katt zár,.....katt nyit.
A szelep a relével van összekötve. Az én új Strombergemből is vezetett ki egy kábel, a végén egy csatlakozóval, mint a régi walkman-en , sohasem találtam meg, hova is dugjam be. Most már tudom, a relét valaki "szakszerűen" eltávolíthatta valamikor... Így aztán nekem sem volt bekötve. De ha jó a moci, nincs is rá szükség.
üdv mindenkinek.