Néhány mondat a vasútállomási élőrakodó témához:
Mivel az én környezetemben is van olyan vasútállomási élőrakodó, amit közúti rakodásra használnak (érdekes, az állomás már megszűnt, se szolgálat, se váltók), ismerem a sztorit:
Alapfelállás: az élőrakodók a MÁV tulajdonában vannak. Fő feladatuk nem a vasúti rakodás megteremtése, hanem állatátvevőhely funkció betöltése. A régi világban (1990-ig) a helyi Állatforgalmi Vállalat bérelte az ilyen komplexumokat, melyekhez a vasúti felhajtón kívül tartozik közúti felhajtó és egy kis irodahelyiség is.
Érdekesség: sok vonalon az élőállatos vagont (ha annak megrakása nem igazodott a helyi tolatós teher menetrendjéhez) személyvonat után akasztva (az ABmot betolt az I. vágányra) továbbították a városig.
1990 után a legtöbb ilyen átvevőhely tovább működött, és működik jelenleg is: magáncég bérli a MÁV-tól, összegyűjtik a leadott állatokat, és közúton elszállítják a feldolgozóhelyre.
(azokban a falvakban, ahol nem volt sosem vasút, ott már eleve közúti átvevőhelyet építettek)