Trebitsch
1998.11.27
|
|
0 0
23
|
vikoca, valaki már említette, és teljesen igaza volt neki: minden telefon/távközlési szolgáltatónak, így a MATÁV-nak is, kizárólag átalány jellegű, fenntartási költségei vannak, és ezek tökéletesen függetlenek attól, hogy ki mennyit telefonál.
Azaz közgazdasági érvekkel (=mennyi az önköltség, plusz egy méltányos haszon) semmi más nem igazolható, mint az átalánydíj.
Ezt Straub Elek is elismerte, amikor itt járt legutóbb interjún. De az USA-béli szolgáltatók is, nem azért adják havi 20-40 $ átalánydíjért a szolgáltatást, mert ők a nép jótevői, hanem azért, mert tök mindegy, hogy mennyi és milyen hosszú helyi hívásod van: nekik ennyiért megéri, mert nem attól függ.
Csak fenntartási jellegű, havi fix költsége van minden telefontársaságnak minden hálózatra.
Szép dolog a MATÁV-tól, azért, hogy kicsit olcsóbban számláz éjszaka.
|
|