v_peti Creative Commons License 2009.08.30 0 0 32145
A térképet nézegetve csakis a Miskolc-Ózd vonalról hehet szó. Ezen a vonalon ha valódi órás ütem lenne egész nap, akkor tisztességes utasszám lenne. De itt külön kell választani az alsó és a felső szakaszt. Az alsó szakaszon a vonat helyett villamos jellegű közlekedést kéne bevezetni (régiótram). A többi szakaszon meg gyorsmotorvonatos (Desiro) kiszolgálást, azaz az első szakaszon nonstop menne, és csak Barcikától lenne személyvonat. Ha esetleg van kihasználatlan megálló, akkor azt be kéne zárni.

Rövid távon a drága csörgős vonatok Desirora vagyb Bzmotra (M+p+p+M a gyorsabb Bánrévei fordulás miatt.) Ezáltal Bánrévén a tartózkodás is 5 percessé lenne redukálható. Ózd és Barcika nagyságát figyelembevéve, valamint a teherforgalom miatti vasútvonal fennmaradást, csakis a jelenlegi rendszer elképzelhető, kis változtatásokkal.
1. Olcsóbb jármű, ami jelenleg a Bzmot vagy a Desiro. De itt a Desiro lenne jó, ha lenne.
2. Valódi órás ütem.
3. Kisforgalmú megállók bezárása, a vonal gyorsítása érdekében.

Szóval a helyzet itt nem olyan egyszerű, mint ahogy te leírtad!

Ugyanis a vonalat nem kell bezárni! Bár a kohászatnak kampó, de azért durva lenne, ha Ózdnak nem lenne teherforgalma. Barcikának meg van még azért bőven, ha nem tévedek.
A régiótram sokba kerül, de igény lenne rá, a kidolgozására viszont várni kell még, úgyhogy ez sem megy gyorsan.
Előzmény: Törölt nick (32114)