Nézd, trivialitás okán nekem pl az Elektro 3 de a Stage vagy bármi piros dobozos csak pár hangszínt rejtő drága mulatság. Én jobban bízok egy sampler-workstation dologban, amiben 100x jobb effektek vannak mindenféle célra, sequencer, vagy az új Yamaháknál arpeggiator erdő, amivel 2 pillanat alatt össze tudsz dobni egy zenei alapot ha kell (és itt szándékosan nem az arranger szintikről beszélek) meg annyi lehetőség amit nem szeretnék végigsorolni. Ha nem tetszik bennük a hammond vagy bármi más, ott a sampler rész és akár Elektro mintákat is belerakhatsz némi kis utánjárással (esetleg ha végzek a minták szerkesztésével, amihez még hozzá sem kezdtem :) ingyen megkaphatod!)
Teljesen igazad van hogy más a cél adott esetben, de sajnos amíg magyar körülmények vannak és nem engedheti meg magának sok ember hogy 5-10 csúcs hangszert tartson minden területről, addig egykében gondolkodunk sokáig majd. És itt jön be hogy 4-500 pezóért veszel egy pirost 20 hangszínnel, vagy pl, használtan veszel egy Triton Studiót ennyiért, vagy Yamahát vagy bármit atomjó billentyűzettel és univerzális lehetsz vele... Persze jó, az elektroban van hammond szimu, de nem egy világmegváltás és aki komolyan veszi az orgonálást előbb-utóbb ki fog kötni a rendes drawbaroknál, a dupla manuálnál stb, tehát vesz egy hammond fedélzetű Hamichordot vagy hasonlót és ezzel együtt nem fogja megúszni "egy hangszerből minden"-nel, elég ha csak arra gondolunk hogy zongorázni csak egy kalapácsoson lehet normálisan és ez eleve üti a Hammondozást rajta...
De ezek szigorúan az én magán véleményeim, valószínűleg másak az elvárásaink is!
Tube után haladva, nem gázak a Claviák, de drágák és nekem a C1 kivételével nem tetszenek, de örülök ha te megtalálod bennük a számításod, csak jó zenéket csinálj vele! :)
Mono minták:
lekapcsoltam az effekteket az Elektro 3-ban (reverb+egyéb sallang) és kőkemény mono alap hang volt minden! Check it!