stevie w Creative Commons License 2009.08.28 0 0 10981

OFF

 

Attól függetlenül úgy érzem, hogy a képességeikhez képest felülárazottak a Conti gumik. Ez meg talán onnan jöhet, hogy a németek saját gazdaságuk védelmében (egyébként sztem nagyon helyesen!) hajlandóak ezt a felárat megfizetni a hazai termékeiért.

 

 

Fuu, azert ennek az allitasnak minden szavaba bele lehet kotni!

 

Azt vegyuk figyelembe, hogy a Continental csoport a vilag negyedik legnagyobb autoipari beszallitoja, es bar a nemet piac biztosan fontos a szamukra, egyertelmuen nem a nemet vasarlok tartjak fenn a vallalatot.

 

A vasarlok -- fuggetlenul a nemzetiseguktol -- meglehetosen hasonlitanak egymasra, abban mindenkeppen, hogy racionalis donteseket hoznak. Ezen az alapon mukodik a globalis piac, es ebbe az is belefer, hogy Herr Müller akkor is csak "nemet" termeket vasarolna, ha az tokeletesen irracionalis dontes lenne.

 

(Mondjuk Herr Müllert zavarba lehetne hozni azzal, hogy a Volkswagenjere Made in Portugal feliratu Continental gumit, vagy Made in Germany feliratu Good Year-t tegyen -- Nemetorszag legnagyobb abroncsgyara a Good Year tulajdona.)

 

Amugy a nemet piacon a Conti reszesedese nem kulonbozik szignifikansan mas hasonlo europai piacok eredmenyeitol.

 

Egy termek arazasa amugyis komplikalt dolog, es rengeteg dologhoz kapcsolodik, ezek kozul a valos minoseg (eloallitasi koltseg) csak egy, és még csak nem is a legfontosabb :-)

 

Azt pedig vegkepp nem lehet mondani, hogy a termekeit dragabban arulo ceg hozza a legnagyobb nyereseget.

 

A "hazai termekek" propagalasa -- kulonosen az allam reszerol -- pedig kozgazdasagilag korantsem annyira egyszeru keplet, mint elsore tunne.

 

De errol majd maskor :-))))

 

ON

Előzmény: OctiAmbi (10971)