OFF
Attól függetlenül úgy érzem, hogy a képességeikhez képest felülárazottak a Conti gumik. Ez meg talán onnan jöhet, hogy a németek saját gazdaságuk védelmében (egyébként sztem nagyon helyesen!) hajlandóak ezt a felárat megfizetni a hazai termékeiért.
Fuu, azert ennek az allitasnak minden szavaba bele lehet kotni!
Azt vegyuk figyelembe, hogy a Continental csoport a vilag negyedik legnagyobb autoipari beszallitoja, es bar a nemet piac biztosan fontos a szamukra, egyertelmuen nem a nemet vasarlok tartjak fenn a vallalatot.
A vasarlok -- fuggetlenul a nemzetiseguktol -- meglehetosen hasonlitanak egymasra, abban mindenkeppen, hogy racionalis donteseket hoznak. Ezen az alapon mukodik a globalis piac, es ebbe az is belefer, hogy Herr Müller akkor is csak "nemet" termeket vasarolna, ha az tokeletesen irracionalis dontes lenne.
(Mondjuk Herr Müllert zavarba lehetne hozni azzal, hogy a Volkswagenjere Made in Portugal feliratu Continental gumit, vagy Made in Germany feliratu Good Year-t tegyen -- Nemetorszag legnagyobb abroncsgyara a Good Year tulajdona.)
Amugy a nemet piacon a Conti reszesedese nem kulonbozik szignifikansan mas hasonlo europai piacok eredmenyeitol.
Egy termek arazasa amugyis komplikalt dolog, es rengeteg dologhoz kapcsolodik, ezek kozul a valos minoseg (eloallitasi koltseg) csak egy, és még csak nem is a legfontosabb :-)
Azt pedig vegkepp nem lehet mondani, hogy a termekeit dragabban arulo ceg hozza a legnagyobb nyereseget.
A "hazai termekek" propagalasa -- kulonosen az allam reszerol -- pedig kozgazdasagilag korantsem annyira egyszeru keplet, mint elsore tunne.
De errol majd maskor :-))))
ON