Törölt nick Creative Commons License 2009.08.27 0 0 10968

Persze, hogy köhög, a helyében én is azt tenném!:-))

 

Viccet félretéve: ezek azért nem hermetikus kapcsolók. Ki vannak téve pornak kosznak, meg folyamatos "zsírzásnak", ha csak nem cérnakesztyűben vezetsz mindig.:-) 4 év alatt azért betolakodik oda némi szennyeződés, nem beszélve arról, hogy az érintkező felüleletek is oxidálódnak, mégha nem is vezetnek nagy áramot, akkor is.

Valaki emlegette a német fórumozókat, igazuk is van, hogy sűrített levegő, meg kontakt spray, és ezzel lehet tolni a cserét egy ideig.

Viszont évekkel lehet meghosszabbítani a kapcsoló életét, ha a sűrített levegős kifújás után nem kontakt spay-t használunk, hanem sebbenzinnel mossuk le az érintkező rugók felületét, esetleg finoman fel is lehet polírozni (nem reszelni, csiszolni, hanem kis Proxxon, vagy ilyesmi géppel filckoronggal, nagyon óvatosan!). Azon kívül ne felejtsük el, hogy ezek mechanikailag pici lemezrugók, van anyagfáradás is a világon, kicsit meg kell emelni a rugóerőt, mert évek során bizony már nem olyan erősen nyomják össze az érintkező felületeket.

 

Persze lehet cserélni is, tök jó üzlet az alkatrész gyártónak. A szervíznek csak akkor, ha extrém haszna van egy alkatrészen. A rezsióradíj meg egészen náluk marad. Kérdés mi a jobb? Fél egységidő egy kapcsoló cserére, és X százalék haszon az alkatrészen, vagy X mennyiségű rezsióradíj, mert tuti, hogy ez utóbbi olcsóbb a kuncsaftnak, és az mind a szervízé. Mondjuk ez utóbbi megfelelő hozzáállást, és képességet feltételez a szervíz részéről.

Jelentem 2000. 05. évjáratú a kocsim, még az eredeti a tempomat kapcsolója, és az index kapcsoló is!

Előzmény: stevie w (10967)