A Gyula-Sarkad is szűnjön meg és járjon több vonat. Sarkadon sincs rossz helyen a vasútállomás ráadásul ott van a Sarkadi cukorgyár mh. is jó helyen.
A VEKE tervezete ahogy néztem az ütemes menetrend alapján készült, ami amúgy jó, bővíteni kell max. nem új szerelvények formájában, de ami van az pörögjön amikor csak lehet, legyen kevesebb szerelvénymenet és gépmenet, és minél kevesebbet álljon. Amikor csak lehet pörögjön minden, ami van ez a legjobb lehetőség. Hiszen az már bebizonyosodott többször is, h sok vonat épp annyiba kerül sőt egy kicsit még olcsóbb is mint kevés vonat, és ha több vonat jár akkor több lesz a bevétel is. A vonatkm alapú spórolás már 2004-2005 körül sem jött be. Ugye a változó költség hangyafasznyi az állandóhoz képest és ha nem jár a vonat csak a változó költséget spóroljuk meg. A PHD-n lehet elméletben spórolni ,erre is szoktak mutogatni, de az amúgy is csak egyik zsebből át a másikba dolog és ugye az sem megoldás ,h a kevesebb PHD miatt alulfinanszírozott lesz a pályavasút, meg asszem EU-s előírás ,h nem is lehet, tehát ha nem a Starttól szedett PHD formájában adjuk oda neki akkor majd támogatásként adóból vagyis ott vagyunk ahol a part szakad.
Az a legjobb ha a már meglévő kapacitást minél jobban kihasználva járnak a vonatok és ez bővítéssel is járhat. Az ütemes menetrend első bevezetésénél is ilyesmire törekedtek meg isl ett az eredménye, mindenkinek tetszett az új rendszer, sűrűbben járó vonatok, kiszámítható menetrend, pókállomásokon átszállási lehetőség ( pl. Cegléden nagyon megnőtt az utasok száma mióta pókállomás lett), Orosháza sem járt rosszul vele.