Amit még hozzá tudok ehhez tenni az az volna, hogy a rugó spanoltatást 2X is meggondolnám, mert a Patrolomon ( 260 as spanyol elöl hátol laprugó ) megcsináltattam elöl, marha kemény lett, nem volt kényelmes később sem.
Ha még nem láttatok ilyet akkor elirom röviden hogyan is működik ez.
A laprugókat spéci módon edzett klf. méretü a vastelepen is kapható laposvasakból csinálja a kovács. A rugózás függ a vasak anyagvastagságától, szélességétől, a rugó edzés közbeni előfeszítésétől, és a beépített rugók hosszától és a mennyiségétől.
Nagyon nem mennék bele akit jobban érdekel az itt : http://www.auto.bme.hu/oktatas/segedletek/segedletek.html megtalálja.
A rugók fáradás ellen van beépítve a gépeinkbe a magasság állító kompresszor, aminek szintén állítható a magassága emlékeim szerint vagy 6-8 magasságban egy műanyag foglalat rögzítése mentén.
A kovács nem egy precíz finom ember szinte biztos, hogy túl magas lesz a segge az új spanolás után Ő tüzzel és nagykalapáccsal dolgozik, nem fogja neked az eredeti ívet tartani, főleg, hogy terhelés nélkül a laprugó " dolgozik " nem tudja mihez állítani. Dobálni fog mint egy vadló.
Megoldás lehet pótrugó beépítése a rugókötegbe ami nagy terhelésen segít be. Az oldalra billenés nem a rugóktól van, hanem az egyszemélyes terheléstől. Ez abból is látható, hogy mindíg balra dől.