Üdv !
Az első két mondat egy kicsit súlyos, ui. ebben a rádióban egyetlen orosz alkatrész sincs, talán egy repülőgép-műszerész ezt egyből felismerhetné.
A pirossal bejelölt alumínum hengerek a középfrekvenciás (KF) rezgőkörök, ezeket hozzáértés és némi műszerezettség (min. szignálgenerátor ) nélkül vétek fölöslegesen piszkálni. A tápegység elektrolit-kondenzátora a baloldali aluhenger, a ferrit antenna tartószerelvénye van bilinccsel ráfogatva. Az alábbi rajz szerint jobboldalon az EM 80 varázsszem felett van a 2x50 mikrofarados elkóra csatlakoztatva egy 1,5 kiloohmos, 2 wattos szűrőellenállás, ha a papa esetleg ezt küzdötte le a csavarhúzóval, akkor a kimenőtranszformátoron keresztül, mint fojtótekercsen a végcső(EBL21) még mindig kap anódfeszültséget, némi hang is lehet, ami azután a melegedés hatására elhallgat.
Mindenesetre a szűrőkondi két forrfülén meg kéne a 260 és 220 V-nak lenni, de az is lehet, hogy a csavarhúzós zárlat hatására leégett az EZ 80 egyenirányítócső katódrétege, először azt kéne kicserélni. A kép alapján az EBL21 állapota nem drámai, mert a régi néprádiókban ezek csövek színezüstre vannak égetve az évtizedes működés hatására. Az EM80 varázsszem akkor nem világít zölden, ha szintén nem kap rendes anódfeszültséget (220V egyen!)
Itt a készülék rajza segítségképpen :