A nyomasviszonyok szorzodnak ha tobb lepcsoben toltesz.
Traktorpullingnal 3 lepcsoben toltottek mar 30 eve es joval 10 bar feletti nyomasokkal.
A tobb lepcsovel jobb hatasfokot tudsz elerni mert 2.5-os nyomasviszony(1.5 bar nyomas) felett mar altalaban csokken a hatasfoka a centrifugal kompresszoroknak.
Foleg a regi dizajnosoknak.
De ket lepcsoben a 2.5*2.5=6.25-1=5.25 bar nyomast tudsz jo hatasfokkal elerni.
Tobb lepcsonel a kipufogo oldal a kritikusabb mert a masodik lepcsos turbina kisebb turbinahaza miatt nagy megkerulo kell ra. Versenyautokhoz 60-asnal nagyobb WG nemigen van , akkor abbol kell lehet tobb is, de az nem olcso.
En nem gondolkoznek ekkora rendszerben, egy k36 lehet megvan 200lovas is...
Lehet legcsavaros gyari kisebb gazturbinat kene szerezni, azt azzal kiserletezni, kulso egesterrel. Lejart uzemorasat talan meg tudnek is.
Ha hazamegyek beszelek par cimbivel.