A -buszsáv- legtöbb városban erre hely nincs, vagy el kell venni a meglevő sávokból, ha egy sáv van akkor meg nincs miből elvenni.
Főleg reggel és iskolaidőszakban 6.30-8.00 ig még a kisebb városok esetében is káosz szokott lenni, pl megyeszékhelyek esetében, délután 14.20-16.30 ig de az már kisebb.
Van olyan megyeszékhely, ahol, a szűk keresztmetszet miatt dugók alakulnak ki.
Pl Miskolc, Eger esetében mivel nem elég a meglevő közút átbocsájtóképessége ezért reggel is dugók alakulnak ki. (Belváros, bevezető utak)
Buszállomások meg túlzsúfoltak, nem elég a kapacitás a csúcsforgalomra.
Túl sok lámpás kereszteződés, túl sok várakozás, az mind mind növeli a menetidőt, csúcsidőn kívül ez jóval kisebb.
Miskolcon pl csökkent a tömegközlekedés részaránya, a szolgáltatás nem megfelelő, az árak magasak.
A megyeszékhelyre befutó vasútvonalak, sok esetben enyhítenek a közlekedési gondok megoldásában, de sok -megyeszékhelyre befutó-mellékvonalon már órás ütemet is be lehetett volna vezetni, a városban az utasforgalmilag előnyös helyeken található megállóhelyeket kiépíteni, azért hogy még több embernek legyen előnyös a vasúti eljutás, esetleg így nem kellene nekik a helyi közlekedést is igénybe venni pluszban, ami az eljutási időt csökkentené.
Miskolcon pl a Miskolc Gömöri-t a 92,94 vonalakról érkező emberek szívesen használják, előnyös helyen van a pályaudvar.
Eger esetében a Tihamér, Tesco, stb esetében nem épült megálló, illetve Tihamért 1986 ban felszámolták.