széles tamás Creative Commons License 2009.08.23 0 0 882
Gratulálok, hogy ilyen remekül kezelted a helyzetet!

Bár nem tudom a pók mi módon jutott be a csőbe? Pitottakarót nem használ az üzemeltető?

Azért az ilyeneknek szokott lenni előjele. Take-of során nem észlelted, hogy nem mozdul a mutatótó? Vagy már nem volt idő megszakítani a felszállást? V1 után vetted észre?

Egyébként nekem is volt egy tanulságos esetem, megosztom, talán más is tanulhat belőle.

Már egyedül repkedhettem, de még szakszóvzsga előtt volt. Indulás előtt vizuálisan is ellenőriztük (oktatómmal együtt) az üzemanyagszintet, majd GO! :-)

Take-Off után kb 50-100 feet-en vettem észre, hogy mindkét üzemanyagtartály szintjelzője a nullán fekszik. Pillanatok alatt cikáztak a gondolatok a fejemben, mira azt a következtetést vontam le, hogy egy esetleges csőtörés esetén sem folyhatott el ennyi idő alatt a teljes üzemanyag, így nyilván van még annyi a rendszerben, hogy egy iskolakört meg tudjak tenni. A motor rensesen dolgozott, egyenletesen járt, húzott is, ahogy mindíg.
Iskolakört megtéve a leszállás pillanatában a "döccenéstől" ismét a rendes mennyiséget mutatta a műszer.
Kérdezte is az oktatóm, hogy mi van? Miért nem mentem útvonalra? Elmeséltem Neki a tapasztaltakat, majd odahívtuk a szerelőt. Kivette az aktuális biztit, megsmirglizte az érintkezőr, adott egy kis WD-t a hüvelynek, oszt gyí!


Most már évek távlatából jót mosolygok rajta, de akkor a zabszempróba pozitív volt. :-)

Most már tényleg elköszönök!

Szia!
Előzmény: robicsek (881)