Törölt nick Creative Commons License 2009.08.23 0 0 31905
Az utóbbi idők hozzászólásit elolvasva a következő jött le nekem:

A nagyvárosok (melyekhez valódi agglomeráció tartozik) közlekedése az idő múlásával, az ingázók számának növekedésével egyre nehezebbé válik. Mivel a "fejlődés" a motorizáció, az egyéni gépkocsihasználat növekedését eredményezi, a bevezető utak zsúfolttá válnak. Az Állam válasza: megszünteti a forgalmi akadályokat (azokon az utakon lévő villamosvágányok felszedése, az út egyik oldalának lebontása, stb) és utat szélesít. Más helyeken új utakat épít.
Mivel tudjuk, hogy a közúti forgalomra forgalomgeneráló hatással van az útépítés, -szélesítés, így még nagyobb lesz a gépkocsiforgalom.
Átmenetileg kezelhető a dolog buszsávokkal, eltolt munkakezdéssel, stb-vel, DE A VILÁGON MÉG MINDENÜTT CSAK A KÖTÖTTPÁLYÁS KÖZLEKEDÉS NAGYARÁNYÚ FEJLESZTÉSE oldotta meg megnyugtatóan a problémát.

Ezt látva és tudva, mégis MIÉRT KELL NEKÜNK IS BEJÁRNUNK AZT A ZSÁKUTCÁT, MELYET A KÖZÚTI KÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉSE JELENT, miért nem lehet közútbővítés, villamosfelszedés, lakóházbontás, daganatos gyerekek, stb megjátszása helyett a kötöttpályás fejlesztést választani?

(tudom, hogy a téma nem kifejezettem a vicitopikba való, de mondjuk ha nagyon erőltetni akarom, párhuzamba állíthatnám a lajosmizsei vagy az esztergomi vonallal.)