padisah
2009.08.14
|
|
0 0
941
|
Aha, én azt olvastam, hogy a közvetlen erőátvitel nem igazán vált be járművekben, mert a gázturbina fordulatszámát nem lehet olyan jól szabályozni mint egy robbanómotorét, meg nincs motorfék etc
Voltak Angliában próbálkozások eg gázturbina hajtotta autóval, de az 2x annyit fogyasztott mint egy hasonló képességű sima benzines, és a végén leálltak a gyártásával.
Azért gondoltam a villamos erőátvitelre, hogy a gázturbina hajtja a generátort (minél kevesebb veszteséggel), az onnan lejövő delej meg aksival pufferelve villanymotoron keresztül hajtja a gépet, tehát amolyan gázturbinás soros hibrid jön létre.Ez képes gyorsan reagálni, miközben a turbina mehet optimális fordulaton, ráadásul ha elég sok aksi van benne (ez mondjuk drága) akkor a gázturbinát elég országúton bekapcsolni, városi terepen mehet csak villamosan.
|
Előzmény: xantia99 (940)
|
|