Törölt nick Creative Commons License 2009.08.13 0 0 2016
Nézd, mondani kell valami.
Azt mégsem mondhatják, hogy a KIA Sportage2 nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, mert az égbe szökő kőolajárakra figyelemmel levő kisemberek nem vásárolták az alsó középnek szánt SUV-okat a tervezett mértékben, sőt talán ez ült le a legjobban.
Erre történt a váltás, hogy a koreaiak modernizáltak, felújítottak, belepakoltak extrákat és ezeket az autókat próbálják most elsózni, hátha megy alapon.
A tervek szerint a Tucson(ami nem sokban különbözik a Sportage-től) Csehországba került volna, míg Szlovákiában tovább folyt volna az éppen gyártani kezdett Sportage No.2 összeszerelése.
Az alacsony eladásra tekintettel megkeverték a dolgot és Szlovákiába tették a Tucsont, míg Csehországba megy a Sportage No.3.
Teljesen logikus, hogy a Sportage No.2 gyártása Szlovákiában be fog fejeződni.

A lényeg tehát itt van.
Alig két év után váltani kell, mert a típus a megcélzott közönség körében nem váltotta be a reményeket.
Arról beszélni, hogy nagyobb érdeklődésre számítanak a típus iránt, az egy pozitív gondolat, van mélység, ahonnét el lehet indulni.

Egyébként teljesen logikus -és erről már beszéltünk is-, hogy a kelet-európai alsó közép, ami meg lett célozva ezekkel az autókkal, nem fog a vezető cipőjétől függően 8-12 lityit bedobó verdákat venni, ha arra számít, hogy drágulni fog a benzin.
Most tehát az történik, hogy bepróbálkoznak egyel magasabb kategóriában, de ott meg kínos meglepetésként fogja érni őket az, hogy ott már van márka sznobság.

Én úgy gondolom, hogy egyrészt a roncsprémiumnak vége fog szakadni egyszer és akkor ül csak le majd igazán a piac, másodszor pedig a SUV, mint műfaj visszaszorul, hiszen az emberek nem szeretik a gatyájukat eltankolni.
Előzmény: Demokrapia (2014)