Nem, a KIA sem fokozta a termelést.
170 k kerül idén gyártásra a tavalyi 230 k-val szemben.
Ez annak a fényében értelmezendő, hogy a gyárat 500k-s kibocsátásra tervezték felfuttatni 2010-ig.
A gyár június közepe óta már nem 6 órás csökkentett műszakban dolgozik, hanem helyreállt a korábbi munkarend.
Az ok, hogy a Hyundai Tucson gyártása most kezdődik a helyszínen, amit eddig Koreában gyártottak és elméletileg a csehországi nosovicei Hyundai gyárban szereltek volna össze. A Tucson-t 30k darabban szeretnék gyártani, tehát, ha matematikázunk, akkor a visszaesés 45% a bővítés nélkül értelmezve, bővítéssel 25%.
A roncsprémium hatására élénkülő európai kisautó piac kedvezményezettjeként és egy új modell beindításával sem érik el a tavalyi szintet.
A csehországi üzemben pedig a130 millió eurós beruházás ellenére eddig az i130 és i130cw-ből összesen 50k-t gyártottak , a terv az, hogy a beruházással az eddigi évi 200k helyett 300k gyártására legyenek képesek és sebváltóból az eddigi 300k-ról 500k-re emeljék a kibocsátást.
Hozzák új modellként a KIA No.3-at és jövőre egy új családi szedánt.
Tehát úgy tűnik, hogy a válságból előre menekülve, árletörő konkurenciaharcra rendezkednek be, ami vagy bejön, vagy sem.
Akkor lesz majd még érdekes a csata, ha a kínaiak is kitolják a placcra a koppintott kisautóikat és SUV-jaikat, amik semmivel sem lesznek a következő szériákban rosszabbak a koreai cuccnál.
Szlovákia számára elméletileg ott a lehetőség, hogy a KIA lelépi konkurenseit és akkor dübörgés, de ott a lehetőség, hogy a KIA bukik,akkor meg lakat kerül a friss gyárra. Háború már csak ilyen.