OFF
Kedves sanyi4012!
Összesen 27 hozzászólásodból az utóbbi kettő kicsit durvára sikeredett. Talán nem kellene mindent lehülyeségezni, pocsékolásnak venni, ami nem a Te személyes, és Nálad nyilván bevállt módszer. Szerényebben kellene kicsit.
csíkosháTTú
Innen ON
A sóder, vagy homok átszitálásával készített ágyazat valóban olcsó, és szépen néz ki... HA! Ha a nagyrabecsült modellező nagyjából az 1870-es, 1880-as évek előtti vasutat modellezi. Ugyanis ekkor még a kavicságy valóban mosott folyami kavicsból készült. Azonban eléggé gyorsan áttértek a kőzúzalékra, a stabilabb pályaszerkezet miatt. Miért is írom ezt? Mert a szitált homok, vagy sóder szemcsék nagyjából gömbölyűek, de mindenképpen kerek a szélük. Míg az általánosan használt kőzúzalék széle éles, töredezett egyenesekből áll.
Modernebb vasút esetében mindenképpen érdemes valamilyen szóróanyagot használni, nem drága. Ahol kevésbé számít a pénz, de haladósra kell venni a munkát, annak viszont a gyári alátétek igenis jó választások lehetnek. Járulékos előnyök, hogy csillapítják a zajt is. Azon kevesek, akik a vasút hőskorát modellezik, azok bátran használhatják a homokot, mert az az élethű abban a korban.