Törölt nick Creative Commons License 2009.08.13 0 0 394

OFF

Kedves sanyi4012!

Összesen 27 hozzászólásodból az utóbbi kettő kicsit durvára sikeredett. Talán nem kellene mindent lehülyeségezni, pocsékolásnak venni, ami nem a Te személyes, és Nálad nyilván bevállt módszer. Szerényebben kellene kicsit.

csíkosháTTú

Innen ON

 

A sóder, vagy homok átszitálásával készített ágyazat valóban olcsó, és szépen néz ki... HA! Ha a nagyrabecsült modellező nagyjából az 1870-es, 1880-as évek előtti vasutat modellezi. Ugyanis ekkor még a kavicságy valóban mosott folyami kavicsból készült. Azonban eléggé gyorsan áttértek a kőzúzalékra, a stabilabb pályaszerkezet miatt. Miért is írom ezt? Mert a szitált homok, vagy sóder szemcsék nagyjából gömbölyűek, de mindenképpen kerek a szélük. Míg az általánosan használt kőzúzalék széle éles, töredezett egyenesekből áll.

Modernebb vasút esetében mindenképpen érdemes valamilyen szóróanyagot használni, nem drága. Ahol kevésbé számít a pénz, de haladósra kell venni a munkát, annak viszont a gyári alátétek igenis jó választások lehetnek. Járulékos előnyök, hogy csillapítják a zajt is. Azon kevesek, akik a vasút hőskorát modellezik, azok bátran használhatják a homokot, mert az az élethű abban a korban.

 

Előzmény: sanyi4012 (390)