> Az persze meg sem fordul a fejükben, hogy esetleg nem kellene tovább hízlani az autókat...
Másképp hogy nem maradsz le a konkurencia méret-növekedésétől?
Másképp hogy teljesíted az egyre szigorúbb NCAP töréstesztek 5*-át?
Másképp hogy tudsz olcsónak (piacképesnek) maradni? (a könnyű anyag drága)
Nehéz dolog ez, nem egészen kedv kérdése.
> 1.6-os GTI Golfom, meg ugye van az 1.6-os Octavia. Utóbbi 450-500 kilóval
> nehezebb, és Golf után vezetni olyan, mintha járókerettel közlekedne az ember ;)
> Pedig a motorok sacc/kb. ugyanazt tudják...
Ha a GTI-d motorja kapna egy olyan szoftvert, ami EURO1 helyett EURO4-et tud, máris meglepődnél. Amúgy igazad van alapvetően, csak megoldani nem olyan egyszerű. :) Annyira nem, hogy ez már egy régóta tudott dolog, de _mégse_ tettek ellene semmit (vedd meg az erősebb modellt, Polgártárs!). Ami rákényszerítette őket, hogy pl. az EURO5...6-os normákat már szimplán őrült drága fejlesztésekkel lehetne nagyobb űrméretű szívómotorokkal teljesíteni, emiatt a downsizing duplán hasznos ötlet volt (kisebb súly, kisebb károsa.-kibocsájtás és alapjárati fogyasztás dugóban a kis ccm miatt stb.) De ehhez EZ kellett. Piaci + technológiai kényszer együtt.
Kurva egy világban élünk...