Chabee: "A 3 milliárd forint megtakarítás nem a 14 vonal forgalomszünetetletéséből illetve a személyszállítás szünetetltetéséből jött volna össze."
Így van. János, mint a vasút reformere, kamerák kereszttüzében a 14 vonal bejelentésekor kb. 2, azaz KÉT MILLIÁRD FT megtakarítást jósolt Ábel nevű cimborájával úgy, hogy a teherszállítás megmarad a vonalakon.
Ehhez képest Antal Dániel ~700-800 milliós megtakarításról beszélt és arról, semmi értelme nem volt a bezárásoknak.
Magam is láttam, a buszos helyettesítősdi kőkeményen megbukott a Kiskőrös-Kalocsa vonal mentén több okból kifolyólag már az elején (de erről később).
Volt szerencsém utazni hétvégente (főleg) vasárnaponként az utolsó pár hónapban a vonattal és gyakorlatilag tök mindegy, a 4 közül melyikre szálltál fel, tele volt Kiskőrös felé.
Ehhez képest a buszos helyettesítés bevezetése után talán ha harmadannyi utas volt mindjárt a következő héten a buszokon és ez a szám hétről-hétre csökkent.
Nemrég láttam a kiskőrösi állomás előtt várakozva 3-4 alkalommal, hogy immár csak max. 5 ember száll le a vasútállomáson a mindennap közlekedő, megmaradt 1, azaz EGY darab vonatpótlóról, ami a 791/796-hoz viszi/hozza az utasokat. (Persze lehet, hogy ez a suliszünet miatt van így, de még suliszünetben is volt a vonatokon legalább 20-25 utas.
Tehát, a nagyszerű, "átgondolt" politika által befolyásolt "reform" vége az lett, hogy durva utasvesztés lett a 150-en. (Megjegyzem, a korábban Bz-vel utazó emberek nagy részét utána nem is lehetett a 150-es vonatain látni.)
Az okok, amik a 153-on a személyszállítás megszüntetése mellett besegítettek az utasvesztésbe:
1. Az utasok igen nagy része Kecelről jött, aki pedig onnan jött, azt ki is vitték az állomásra autóval. Amint beért a vonat Kiskőrösre, Kelebia felől már ott volt a közelben a vonat, általában leszállást követően 1-2 percen belül bent volt.
A Bz 10 perc alatt tette meg a távolságot és legyen 5 perc még az autóval történő állomásra kivitel (akár a keceli, akár a Kecel, szilosi megállóhoz), ez 15-20 perc attól függően, hogy hol szállt fel.
A busz menetideje a gyakorlatban kb. 25 perc. Mindegy, mit mutatott a menetrend (ott csak 20 perc volt), ez volt a realitás. Leszállva volt még egy gratis 10-15 perc várakozás a vonatig, ez 35-40 perc, azaz duplája a korábbi utazási időnek.
Ennek eredménye -> Sokan inkább átvitették magukat autóval Kiskőrösre.
2..Az ex-helikopteres, "ex-szakminiszter" által megálmodott 2 lépcsős, combos áremelés.
3. A 2007/2008-as összebarmolt menetrend a 150-en, ahol autópályán közlekedve szinte oda-vissza meg lehetett volna tenni a pl. Soltvadkert-Budapest távolságot, mire Soltvadkertől a vonat közel 3 óra alatt felért Bp-re.