hmsoft Creative Commons License 2009.08.07 0 0 31567
A bezárt vonalak mentén buszokat kellett indítani az is pénzbe került.

Még egyszer, csak neked, csak most, 20% árengedménnyel. :)

Ha az eredetileg tervezett 28 mellékvonallal csökkent volna a hálózat, infrastruktúrástul (de rekultiváció nélkül), járművestül, emberestül és buszos pótlás nélkül, az eredményezett volna x milliárd megtakarítást. Mivel azonban, mint tudjuk, ez az egész egy szociális gumicsont, a politika meghatározó elem benne. A politika, várható módon, beleszólt, és politikai okokból fel kellett puhítani:
1. nem 28, csak 14,
2. nem kuka, csak személyforgalom-szüneteltetés (őrzéssel),
3. buszos pótlás.

Az 1. pont csökkentette a megtakarítást, a 2. és 3. növelte a költségeket. Kérdezhetnéd, hogy minek kellett belemenni az egészbe, tudható volt előre, hogy politikai a játéktér martaléka lesz a tervezet. Visszanézve, tényleg a francba kellett volna hagyni az egészet, nade egyrészt tanulságnak nem volt rossz (gyakorlati választ adott a "mégis mennyire szól bele a politika?" című kérdésre), másrészt a cselekvési kényszerben szenvedő szakminisztériumnak bele kellett kapaszkodnia, mert ha nem csinál semmit, akkor meg az a baj. Harmadrészt, a vonatkozó tanulmányokat, elemzéseket összeállítók megkapták erkölcsi és anyagi elismerésüket, sőt, még a sajtó is tudott cikkezni a tisztán politikai megnyilatkozásoktól kezdve az "emberi sorsok - avagy szem nem marad szárazon" témáig mindenféléket. Ja, és nem utolsósorban itt is eredményezett egy csomó hozzászólást. Összességében a foglalkozás elérte a célját.

Még egy gondolat, a buszos pótlással kapcsolatban, mert hátha nem világos. Tehát, a mondóka szerint a bezárandó mellékvonalon kevés az utas. Emellett a falujáró buszon is kevés az utas. Ha a bezárandó vonal utasait átültetjük a buszra (amely ugyanúgy mindenhova eljut, mínusz Kisszénás), a busz még mindig nem lesz tele, vagyis a vonat pótlás nélkül szüntethető meg.

Azonban legkésőbb akkor, amikor a politika is beleszólt a mellékvonalas témába, valami biztosan bedobta, hogy:
- Uraim, maguk úgy akarnak vicinálist megszüntetni, hogy nem pótolják?
- De hát elfér az a tíz ember a szintén töküres falujáró buszon...
- Uraim, elhiszem, hogy önökben komoly szakmai értékek vannak, de a politikához annyira sem értenek, mint egy kalapács nyele. Hát nem lehet felfogni, hogy a pótlás nélküli megszüntetés hatására a legelső nyávogás és hisztériázás arról fog szólni, hogy önök falurombolók meg nemzetpusztítók? Mivel fogják önök ezt hárítani? Megmondom: semmivel. Úgyhogy indítsták csak be azokat a buszokat.
- De hát a költségek...
- Leszarom a költségeket! Ennek az egész mellékvonalasdinak már úgysincs semmi, de semmi értelme a költségekre nézve! Lesz busz, hat hónapig, kifizetjük az illetékes Volánokat, aztán csendben lemondjuk a megrendelést.
- Bátorkodom megkérdezni: hat hónap múlva nem lesz falurombolós meg nemzetpusztítós szövegelés?
- Nem. A populáció 99,9%-ának az emlékezőtehetsége nem terjed túl negyvenhárom és fél percen. A maradék 0,1%-ot meg majd felvesszük a minisztériumba szakértőnek.

hm
Előzmény: Törölt nick (31563)