Üdvözletem Fórumos Fűkaszás Sorstársaimnak!
Új vagyok itt a fórumon, fűkasza utáni búvárkodásom közben bukkantam rá.
Sok bejegyzést átolvasva jutottam arra, hogy én is leírom gondjaimat és kérnék tanácsot is.
Fűkaszás előéletem a következő:
- kb. 3 évvel ezelőtt vásároltam egy Einhell MSB 32 típusú fűkaszát (32 ccm, 1,2 kW a könyv szerint, de most kutakodásaim során már láttam leírva 1 kW-ot és 1,1 kW-ot is)
- Általánosan elmondhatom, hogy amikor rendesen működött akkor meg voltam vele elégedve. A zártkerti gyümölcsösömben kb. 2500 m2 területen kell vágnom a füvet, ami sokszor 30-40 cm magasra is megnő. A három szezonban, leszámítva a következőkben írt problémákat, évente 2-3-szor sikeresen levágtam a füvet. Én csak damillal vágtam a füvet és a két fűnyírás között kinőtt apróbb, vadhajtásokat. Megemlítem, hogy 3 mm-es damilt használtam, mert meguntam, hogy a gépkönyvben ajánlott vékonyabb damil állandóan elszakadt. A 3 mm-es damil viszont (narancssárga színű) nagyon jól bírta és amennyire emlékszem ebből egy-egy levágás során kb. 1-1,5 m damil fogyott. A damil adagolással nem volt soha problémám (a fórumon olvasva tapasztaltam összesüléseket, meg elakadásokat). Tehát amikor működött akkor vágott mint állat.
- Az 1. meghibásodás nem sokkal az indulás után keletkezett (talán a 2. vagy 3. területnyírás után). Ekkor következett be a damilfejnél lévő kúpkerékhajtás kúpkerekének „ledarálása”. Balga fejjel nem nyomtam zsírt a zsírzófuraton át a kúpkerekekhez. Sajnos nem használtam a józan eszemet, mert hiszen tudhattam volna, hogy a furat azért van, de hittem a gépkönyvnek ami egy ilyen fontos dologról nem írt egy szót sem. Nem is értem azt a műszaki embert aki megírta a gépkönyvet, hogyan követhetett el ekkora nagy hibát és nem írta elő a zsírzást.
Szóval ezt megszívtam és hiába volt a meghibásodás a garanciaidőben, mégsem cserélték ki garanciában, mert állítólag erre nem vonatkozik a garancia. Hiába hivatkoztam arra, hogy a gépkönyv nem ír a zsírozásról, nem tudtam meglágyítani szőrös szívüket. Mindenesetre elég rosszul működik a kapcsolat a garanciális szervizek és a gyártók, vagy nagykereskedők között. Ugyanis itt a fórumon olvastam olyat, hogy még most sem javították ki ezt az égbekiáltó hiányosságot a gépkönyvben. Mindenesetre ezen 1. meghibásodás után minden fűnyírás kezdetén, motorindítás előtt kb. 1 cm3 zsírt (azt hiszem talán ZS-2 minőségű litiumos zsírt) benyomok a szöghajtóba.
- A 2. meghibásodás nem sokkal az 1. meghibásodás után következett be, még az első
évi kaszálásaim egyikénél, amikoris besült a motor dugattyúja.. Szerencsére ekkor
elfogadták a javítást garanciába, új dugattyút és hengert építettek a régi helyett. A
szerelő viszont felhívta a figyelmemet, hogy gépkönyvben írt 1:40-es keverék helyett
1:33-as keveréket használjak. Ettől kezdve a 33-ast használtam és nem is volt
semmi problémám a legutóbbi időkig. Megjegyzem, hogy a fórumot olvasva jutott
eszembe, hogy én bizony nem figyeltem oda a benzinhez adott olaj minőségére,
hanem egyszerűen a MOL 2T olajjal készítettem a 33-as keveréket.
- A 3. meghibásodás kb. 1-1,5 hónapja jelentkezett, aminek az okát most sem nagyon értem.. Az történt, hogy hidegen tökéletesen indul, de kb. 8-10 perc után leáll. Amikor érzékelem, hogy le akar állni (csökken a ford. szám) akkor egy kicsit a gázadással „játszva” kb. 10-20 másodpercig életben lehet tartani, de utána menthetetlenül leáll. Az újraindítás előtt 30-40 percet hűlnie kell és csak akkor indítható ismét. A kb 10 percig amíg működik, addig ugyanolyan mint régen, van benne erő és vág rendesen. Bevittem a szervizbe, ahol megállapították, hogy a főtengely szimeringnél nem jó a tömítés. A javítás azonban olyan sokba kerülne (mert szimering cserénél már motorfelújítás kellene mondja a szerelő), hogy nem érné meg a költség. Jelenleg itt tartok a témában, nagy nehezen levágtam az idénre a füvemet, de a jövő év előtt nem igazán tudom mit csináljak.
A. Az előzőekben írtak alapján kérném a fórumozó társakat, hogy segítsetek kideríteni mi lehet ennek a 10 perces leállásoknak az oka, hátha volna mód a fűkasza élettartamának kitolására.
B. Kérem továbbá segítségeteket abban, hogyan lehet ennek a kétütemű motornak a membrános karburátorán lévő 2 db beállítócsavart (gondolom egyik a benziné másik pedig a keveréké) megfelelően beállítani.
C. Kérdezném azt is a tapasztalt fűkasza fórumos társaktól, hogy az évnek mely szakaszában vannak (vannak-e egyáltalán ilyen időszakok) olyan időszakok amikor a legjobbak fűkasza akciók. Ugyanis a jövő fűnyírási évadig van időm újat venni.
D. Kérném véleményeteket az alábbiakban írtakról is:
Jelen fórumon és az interneten való tájékozódásom közepette rábukkantam az
Einhell BG-BC 43 típusú fűkaszára (43.cm3, 2 LE=1,7 kW). Ez nagyobb teljesítményű mint az előző fűkaszám . Itt a fórumon azt olvastam, (sőt én is úgy tapasztaltam), hogy nem kell félni a nagyobb teljesítménytől, sőt használat közben mindig az jön ki, hogy jobb lett volna nagyobbat venni.
Ezt a kaszát 45.000 Ft-ért most meg lehetne venni.
Úgy gondolom, ha levonnám a saját hibáimból a tanulságot, azaz:
- Zsíroznám rendszeresen a szöghajtóművet
- 1:33-as keveréket használnék
- A keverékhez jó minőségű olajat használnék
- Pihentetve kaszálnék, ahogy a hobbihoz illik
- A nagyobb teljesítmény miatt kíméletesebben lehetne vele füvet vágni
Fentiek alapján talán nem teljesen őrült gondolat ujjból Einhellt vennem ??? (bár látom, hogy a fórumon néhány enyhébb észrevétel kivételével eléggé anyázzátok az Einhellt és a kínait).
Várom megtisztelő véleményeteket