1: szöghajtást kell zsírozni, elvileg kaptál a géphez zsírt....
2: léghűtéses nyégütemű olaj való bele, annál jobb, minnél magasabb minőségű az olaj, ha netán télen is használnád, akkor téli olaj kell bele
3: mivel négyütemű gépet vettél ezért a bejáratásnál nem kell dúsabb keveréket alkalmaznod, de ajánlott az olajat az első 3-5 óra után cserélni, aztán kb. 10-15 óránál, ezután a gyári ajánlás szerint, de mivel csak 1deci olaj kell bele, nyugodtan cserélheted kicsit gyakrabban.
4: én ehez a géphez 2.7mm-es damilt használok, de van, hogy mást is megetetek vele :-)
5: lengőkést azt szerintem felejtsd el, 3ágú dikicskést ajánlanék hozzá, de ne a tompát, hanem a hegyes végűt vedd.
6: olajcsere, szöghajtás zsírzás, légszűrő tisztítás, damilfeltöltés, szerszámcsere, gép tisztítása-átnézése, bowden kenése, ezeket te is meg tudod szerintem csinálni, de ha nagyon félsz magadtól, akkor évente egyszer vidd el átnézetésre, de ha spórolni akarsz, akkor simán megcsinálod, ráadásul így belejössz a szerelésbe és ha vmi gond lenne évek múltán akkor nem fogsz a szervízbe rohanni kétségbeesve....
7: nem igazán okoz kárt, csak nem indul be a gép, ha hosszabb ideig nem használod a gépet, akkor ürítsd ki a tankot és járasd ki a motorból a benzint, így biztosan nem lesz ilyen gondod, az hogy mennyi ideig ál el a benya, az változó, a benyától függ, illetve amocskos olajcégektől... :-)
lehet kapni briggs benzintartósítót, van aki humbuknak tartja, én használom, bricoban is lehet kapni szerintem.....nem fog hazavágni anyagilag.
Az olajcsere periodust úgy tudod kiszámolni, hogy megnézed, hogy egy óra alatt kb. mennyit fogyaszt a gép, ezt beszorzod annyival ahány óránként cseréled az olajat majd és megkapod, hogy hány liter benya elhasználása után kell olajat cserélned.
persze ne számold pontosan, inkább kicsit gyakrabban cseréld, minthogy túllépd a csereperiodust.