Jav.
A kovásztalan kenyerek ünnep első és utolsó napja is úgynevezett (de nem a törvény, vagy Isten által, hanem a zsidók által) nyugalomnap, de Pál nem utal sehol rá, hogy - csak ezek az úgynevezett szombatok -, különben írná, hogy az
"ünnep szombatjai" vagy valami halvány utalás lenne, de nem. Ilyen nincs, hanem az ószövetségi hármas tagolás ahogy Mózesnél és a prófétáknál is.
Ézs. 1:13. Ne hozzatok többé hazug ételáldozatot, a jó illattétel útálat előttem;
újhold, szombat s ünnepre-felhívás: bűnt és ünneplést el nem szenvedhetek. Újholdaitokat és ünnepeiteket gyűlöli lelkem; terhemre vannak, elfáradtam viselni.
Ezék. 45:17 "A fejedelem tiszte pedig lészen, hogy vigyen egészen égőáldozatokat és ételáldozatot és italáldozatot
az ünnepeken és az újholdak napján és a szombatokon, Izráel házának minden ünnepein: ő teljesítse a bűnért való áldozatot és az ételáldozatot és az egészen égőáldozatot és a hálaadó áldozatokat, hogy megszentelje Izráel házát."
Itt lázszik hogy a hármas tagolásban a szombat a
parancsolat szombatjára vonatkozik, nem valami másra!!!!! és szintén egységesen említi DE az ünnep úgynevezett szombatjait szent egybegyülekezésnek mondja, nem szombatnak:
Ezékiel 46:1. "Ezt mondja az Úr Isten: A belső pitvar kapuja, mely keletre néz, zárva legyen
a dologtevő hat napon, szombaton pedig nyissák ki, és újhold napján is nyissák ki. És a fejedelem jőjjön be a kapu tornáczának útján kívülről, és álljon a kapu félfája mellé, és mikor a papok megáldozzák az ő égőáldozatát és hálaadóáldozatait, ő leborulva imádkozzék a kapu küszöbén, azután menjen ki, a kaput pedig ne zárják be estvéig. És leborulva imádkozzék az ország népe ugyanannak a kapunak bejáratánál
a szombatokon és az újholdnak napjain az Úr előtt. Az égőáldozat pedig, melyet a fejedelem vigyen az Úrnak
szombatnapon, hat ép bárány és egy ép kos legyen; És az ételáldozat; egy éfa a kos mellé; és a bárányok mellé ételáldozatul, a mit keze adhat, s az olajból egy hín az éfához. Az
újhold napján pedig egy ép, fiatal bika és hat bárány és egy kos, mind épek legyenek. És a bika mellé egy éfát és a kos mellé egy éfát tegyen ételáldozatul; és a bárányok mellé azt, a mi kezétől telik, s az olajból egy hínt az éfához. És mikor bemegy a fejedelem, a kapu tornáczának útján menjen be, és ezen az úton menjen ki. Mikor pedig a föld népe megyen be az Úr eleibe az
ünnepeken, a ki az északi kapu útján ment be, hogy leborulva imádkozzék, a déli kapu útján menjen ki; a ki pedig a déli kapu útján ment be, az az északi kapu útján menjen ki; ne térjen vissza azon kapu útjához, a melyen bement, hanem az annak ellenében valón menjen ki. A fejedelem pedig, mikor bemennek, közöttök menjen be, és mikor kimennek, együtt menjen ki velök.
És az ünnepeken és a szent egybegyűléseken legyen az ételáldozat egy éfa egy bika mellé és egy éfa a kos mellé, és a bárányok mellé, a mit keze adhat, s az olajból egy hín az éfához."
Szintén egységesen. (mellesleg a heti szombat is örömünnep, akár a többi)
Hos. 2:10 "És megszüntetem minden
örömét, ünnepét, újholdját, szombatját és minden ünnepe napját. És elpusztítom szőlejét és fügefáját, a melyekről ezt mondta: Ez az én bérem, a mit az én szeretőim adtak nékem, és erdővé teszem azokat, és a mezei vad emészti meg őket. És megbüntetem őt a Baálok napjaiért, a melyeken füstölve áldozott azoknak, és felrakta gyűrűjét és nyaklánczát, és elment szeretői után, rólam pedig elfeledkezett, ezt mondja az Úr."
Ámos 8:5. "Mondván: Mikor múlik el az
újhold, hogy gabonát árulhassunk? és a szombat, hogy megnyithassuk a gabonás házat? hogy megkisebbítsük a vékát és megnagyobbítsuk az árát, és hamis mértékkel csalhassunk?!"
Pál, csak ugyanazt a hármas tagolást folytatja, akár az Írás, hisz törvénytudó ő is.
Kol. 2:16. "Senki azért titeket meg ne ítéljen evésért, vagy ivásért, avagy ünnep, vagy újhold, vagy szombat dolgában..."
Szerintem bőven alá lehet támasztani, hogy Pál a kőtáblás parancsolat szombatját írta, hisz végig az írásban ugyanazt a tagolást használja. (ő pedig törvénytudó volt)