robicsek Creative Commons License 2009.07.15 0 0 637
hogy mihez kellFAA-s szakszó, azt nem tudom.

Azt, hogy hogyan lehet magyar ICAO-s PPL alapján FAA PPL. azt tudom, mert van olyanom. (CPLre nyilván más lehet az eljárás)

igen, az FAA.gov -on van a nyomtatvány kitöltöd, másolod szakszot meg orvosit, és jelölöd, melyik FAA FSDO (Fligh Standars District Office) ben veszed át, faxon elkuldöd (igen, faxon, nem emailben...) kikuldöd.

Az FAA lecsekkeli., hogy tényleg él-e itthon a szakszod. Kérdezi az itteni hatosagot, az meg válaszol.

Ir FAA aztán neked levelet (papirt) hogy OK, minden rendben, egyeztess időpontot.

Innen megy emailben is, egyeztetsz időpontot.


Egyeztetett időpontban várnak, beszélgetnek veled informálisan vagy félorát (az tulképp az angol teszt, de beszélgetésnek álcázva:)

És akkor azonnal kiálit egy ideiglenes papirt, a plasztikot megy tényleg pár honap mulva kuldik a magyar lakcimedre is, de már az ideiglenes papir is érvényes 120 napig..

repülni ezért nem kell semmit. Ja, és ingyen van.

Viszont termeszetesen, ha majd gépet is akarsz USA-ban bérelni, ez kevés hozzá, mert akkor nyilván a bérbeadó oktatója (de az már nem hatosag) megy veled egy keveset, mielőtt elenged egyedul, vagy utasokkal.


Most hogy egy N-es gépet vihetek-e itthon ha az uzemeltető elenged, szerintem igen, de nem probaltam.

ja, és az FAA az olyan, hogy a netről letölthető az FAA szakszoval rendelkező piloták adata. Eccer vegigkerestem, jo par tucat magyar állampolgár van:)
Előzmény: Pylon-Hit (630)