hát tolómérővel is lehet, csak messze nem lesz olyan pontos, de legalább kb-ra pontos ;o)
Amúgy meg a jelek érdekesek.
1. a lendkerékben lévő tüske nem véletlenül célszerszám mert az alakja/felfekvése is számit.
2. az első szíjtárcsán van egy készítéskori vágás ami szintén a felső hp-t jelenti.
DE EZEK MIUTÁN CSAVARKÖTÉSSEL rögzülnek az illesztések szerelhetőség miatt hagynak játékot, ami érthető, nem is hiba.
Én láttam olyat, hogy az első tárcsán volt a gyári jel után egy beütött jel is (kb 4cm-rel) és mivel lent volt a hengerfej, indikátor órával megnéztük és vóban az a beütés volt az első dugattyú felső holtpontja. Mondanom sem kell, hogy a tüske sem ment be akkor ;o)
A vezérmű tengelyt meg nem a bütykökhöz kell nézni hanem a fogaskerék mögött van egy lapolás a tengelyen amit a kaloda fog meg és ez a lapolás a szelepfedél felfekvési síkjához képest derékszöget zár be! De ekkor az első bütyök felfelé néző síkja van talán vízszintesen.
kb. ahogy a képen:
![](https://img.index.hu/imgfrm/4/5/2/7/THM_0006124527.jpg)