Nézd ... én nem mélyedtem el a tervezetben és nem igazán izgat per pillanat a probléma ... jó rendszert (értsd: amivel elégedett lenne a pógár) úgyse lehet csinálni ...
Az elv azonban jó. A megváltás nem egy bérlet a köztéri parkolásra, hanem mentesülés a saját telken történő beruházás alól. Amit én személy szerint nem adnék meg, csak azon meglévő épületek esetében, ahol a bontást el kellene kerülni, anélkül meg nem lehet hasznosítani, fejleszteni ... de ilyen alig van. Új építésnél szó sem lehet megváltásról.
Azt kérded, hogy "akkor minek kéne 2000 parkolóhely". Hát arra az átmeneti 100 évre, ami alatt megvalósul az, hogy minden létesítménynek megvan a közterületen kívül elhelyezett parkolószáma. Amint megvan (azaz minden parkolni szándékozó meg tud állni nem közterületen), azonnal el lehet törölni a rendeletet és mindenhová kitenni a parkolni tilos táblát.
De szerintem kissé nevetségesnek hat ez a diskurzus, hiszen nem tudjuk az igazi okokat és szándékokat. Mondok egy példát. Helyi parkolási rendelet kellhet azért is, mert jön egy befektető, de nem akar 2 milliárddal többet fizetni a beruházásra, hogy az OTÉK által előírt parkolószámot hozza - mondjuk egy toronyháznál 10 emelet mélyen a sziklába ...). Ami egyébként is túllövés (mikor láttál telt parkolót egy bevásárlóközpontban?). Ez alól viszont csak helyi parkolási rendelet alapján van kibúvó - lásd megváltás. Sok városban csak ezért van parkolási rendelet. Nem azt mondom, hogy Érden ez a helyzet, csak azt mondom, hogy nem tudhatjuk mi az oka.
Komplexitásában problémásnak tartom, hogy egy alvóvárosban a parkolásért fizetni kell. Ez azt jelenti, hogy az elővárosi P+P elméletet kidobhatjuk. Többen vagyunk ebben a városban akik egy kisebb reggeli logisztikával kezdünk minden nap ... 3 gyerek 3 különböző helyre, majd irány a melóhely ... s vagyunk páran, akik nem akarunk több autót, az az 1 is nyűgös muszáj ... s munkába már inkább vonattal, busszal mennénk ... netán valahol ott is hagynánk az autót, hogy életünk párja délután egy hasonló logisztikai bravúr után hazatérjen vele ... hát, ezt parkolási díjakkal nem lehet. Marad az, hogy akkor veszünk még egy kocsit, oszt nem parkolunk soha, csak megyünk és pöfögünk a dugókban ... ezzel tovább romlik a közösségi közlekedés kihasználtsága, ami további járatritkításokhoz vezet, ami újabb autósokat szül, s így még több parkolóra lesz szükség.
De hogy ezt most végiggondoljuk és okosakat mondjunk, ahhoz több idő kell. Arra meg most nincs időm, így inkább csendben maradok. (Mondjuk egy értelmes diskurzust az érdi TV-n, netán egy cikksorozatot az Érdi Újságban el bírnék képzelni, amiből megismerhetnénk egy koncepciót ... az a sok közlekedési tárgyú koncepció csak összeáll már végre egy egységes elképzeléssé ...)