Na de akkor minek kéne 2000 parkolóhely? Nem érzed az egész elgondolás ellentmondásosságát? És szerintem ennek az ellentmondásnak (ill. az ebbe való belenyugvásnak) a következménye az is, hogy így (a megváltással) ugyanaz a terület lényegében egyszerre kétféleképpen, így kétszer lesz eladva. Más oldalról ez egy büntetés. De akkor ne megváltásnak hívják, mert nem vált meg semmit, hanem ő is fizet azért, amiért a városban működő parkolócégnek bevételt biztosít. Amire mellesleg szerintem semmi szükség. Ugyanis autós szemmel a következő a véleményem:ha lenne két bolt, ahol ugyanazt, ugyanannyiért, ugyanolyan kiszolgálással kapom meg, de az egyik ingyenes parkolást biztosít a vevőinek a kapun belül, a másiknál meg úgy kell parkolót keresnek az utcán, és még fizetnem is kell érte, ott egyértelműen annak a bevételét fogom növelni, ahol beállhatok az udvarba. (Tehát valójában nem ugyanaz a kiszolgálás szintje.) Tehát az okos kereskedőt "megváltás" nélkül is ösztönzi a saját parkoló létesítésére a fizetős parkolási rendszer, a buta meg úgyis bezár előbb-utóbb.
És mint tudod, nekem nincs a szóban forgó területen üzletem-irodám, egyáltalán nem a személyes érintettség okán vitatom a dolgot, hanem azért, mert ellentmondást érzek a történések és az én erkölcsi normáim között. És a parkolódíj bevezetése sem azért zavar, mert megviselne, ha fizetni kellene a parkolásért. Amennyit én Érd belvárosában, vagy a Bem téren parkolni szoktam, annyit fagyira is elköltök (pedig az még árt is :o). De szerintem ez a díj itt és most többet árt a városnak is, mint amennyit használhat. És sajnos a megismert példa (Budapest) számomra azt mutatja, hogy a várható eredménnyel szemben túl sok hátrány áll, indokolatlanul többe kerül a rendszer az autósoknak ahhoz képest, amennyi hasznot a város számára (anyagi és nem anyagi értelemben) hajtani képes.