A T turbót jelent, az FSI pedig közvetlen befecskendezést.
A TFSI (TSI) pedig- értelemszerűen - turbós közvetlen befecskendezős.
(A 3,0 TFSI kompresszoros közvetlen befecskendezéses, tehát jelenleg ennél az egynél a "T" kompresszort jelent... Ebből lesz majd egy turbós kompresszoros is, de az még nincs gyártásban)
Ahol a "T" nem szerepel az feltöltés nélküli, tehát szívómotor
A 2,4 V6-ból volt MPI és van FSI is..
(Az MPI "hagyományos" hengerenkénti befecskendezős)
Jelenleg már csak kínai piacra gyártják Győrben az FSI-t.
Mondjuk úgy, hogy nem korszerű, de egy kiforrott motorról van szó. Korábbi évjáratok (~1998-2001) jelentős olajfogyasztásúak voltak az olajlehúzógyűrű hibája miatt. Ezt mára korrigálták... A fogyasztásáról, menetteljesítményéről stb. kérdezd Langsam kollégát....