Az idei évben mindössze négy csapat – Ferrari, McLaren, BMW Sauber, Renault – használta a hibrid rendszert versenyben, ám a hétvégi futamon már csak az olaszok két autójában kapott helyet a KERS, ami jól bizonyítja, hogy hiba volt az eszköz opcionális bevezetése az F1-ben.
Bár a BMW volt a leginkább oda a technológiáért, mert úgy gondolta, hogy abból profitálhat az autóipar, a hétvégén bejelentette, hogy teljesen leáll a KERS fejlesztésével.
Domenicali szerint is hiba volt a KERS bevezetése, aminek fejlesztése milliókba került csapatának, amit ha más területekbe invesztáltak volna, most máshol tartanának.
"Nem akarok összeget mondani, hogy mennyit vitt el, ez nem az én tisztségem. De ha ezt az összeget az autó fejlesztésébe injektáltuk volna, akkor most olyan gyorsak lehetnénk, mint amilyen a Red Bull volt ma. Több millió euróról beszélünk" – mondta.
A csapatfőnök azt is hozzátette, hogy ebből a hibából tanulniuk kell a jövőre nézve, és mikor ilyen innovatív technológiák felé kacsingatnak, mélyrehatóbban meg kell vizsgálniuk, hogy érdemes-e abba ennyi energiát és pénzt fektetniük.
"Hiba volt a KERS bevezetése, ez teljesen egyértelmű, és tanulnunk kell ebből" – magyarázta Domenicali. "Egy dolog az új technológia, és a tény, hogy a KERS az utcai autók jövőjét jelenti, de mi egy teljesen más környezetben vagyunk."
"Versenykörnyezetben, ahol minden az autó teljesítményéről szól. A valóság az, és ezt a tények mutatják, hogy a KERS használata jelen állás szerint nem előnyös ezekkel a szabályokkal. Ebből pedig mindenképpen tanulnunk kell a jövőre nézve."
"Még egyszer nem hibázhatunk" – tette hozzá a Ferrari csapatvezetője.