Szia Xplod!
"Ez csupán csak az én magán véleményem ,nekem nem tetszik nagyon kezdetleges az egész megoldás és elavult."
Egyáltalán nem elavult, és nem is kezdetleges!
Ha úgy tudom üzemeltetni a turbinát, hogy 220V a rendelkezésemre áll,(transzverter is lehet) akkor bizony szinte mindent el tud az automatika végezni, az érzékelőktől kapott jelzések függvényében. Nyilván kell néhány periférikus érzékelő, túl a gyáriakon, ezek elsősorban nyomásérzékelők amik egyrészt kaphatók, másrészt figyelembevéve a turbina nyomásviszonyait, akár otthon is elkészíthetők megfelelő mérési pontoságal, egy sima esztergán is (akár szabályozható kivitelben is). Ehhez azért nem olajégő automatika kéne, inkább gázos.
A ford. szám mérés a legbonyolultabb a perifériák közül, de ez éppen Neked is probléma, a telemetriával, ami valójában repűlő-heli modellekhez készült, és közvetlenül az sem alkalmas 100.000f/p ford. számok kezelésére. Másrészt az nem is telemetria, mert ott folyamatos kölcsönös ide-oda kapcsolat kellene a repülő eszközzel, v. egyéb szerkezettel, nem elég, hogy a földről irányítani tudod és a fedélzeten rögződnek az adatok, és csak a jármű megérkezése után tudod a jelemzőket kiolvasni. Szval. folyamatos adatközlés az eszközről rádió, v. egyéb jelekkel a valódi telemetria, bár nekem így is jó, csak tisztázni akaram a pontos fogalmat.
Egyébként, hogy tudd mennyire precíz szerkentyű egy gázos automatika, az ára a komolyabbaknak(svájci, vagy amerikai) ott van 150.000 ft-nál, egy UV celláé 40.000 ft
amit tudnak az sem semmi, sem biztonságtechnikai részről, sem szabályozás szempontjából.(alapból tudja pl. a folyamatos szabályzást, le is, fel is).
És bizony ott lehet vele hagyni egy turbinát magára.
Ami gond, az az ára! Nem a használhatósága/alkalmassága.
Üdv:t.