technika Creative Commons License 2009.06.18 0 0 927
Szia Xplod!
"Ez csupán csak az én magán véleményem ,nekem nem tetszik nagyon kezdetleges az egész megoldás és elavult."

Egyáltalán nem elavult, és nem is kezdetleges!
Ha úgy tudom üzemeltetni a turbinát, hogy 220V a rendelkezésemre áll,(transzverter is lehet) akkor bizony szinte mindent el tud az automatika végezni, az érzékelőktől kapott jelzések függvényében. Nyilván kell néhány periférikus érzékelő, túl a gyáriakon, ezek elsősorban nyomásérzékelők amik egyrészt kaphatók, másrészt figyelembevéve a turbina nyomásviszonyait, akár otthon is elkészíthetők megfelelő mérési pontoságal, egy sima esztergán is (akár szabályozható kivitelben is). Ehhez azért nem olajégő automatika kéne, inkább gázos.
A ford. szám mérés a legbonyolultabb a perifériák közül, de ez éppen Neked is probléma, a telemetriával, ami valójában repűlő-heli modellekhez készült, és közvetlenül az sem alkalmas 100.000f/p ford. számok kezelésére. Másrészt az nem is telemetria, mert ott folyamatos kölcsönös ide-oda kapcsolat kellene a repülő eszközzel, v. egyéb szerkezettel, nem elég, hogy a földről irányítani tudod és a fedélzeten rögződnek az adatok, és csak a jármű megérkezése után tudod a jelemzőket kiolvasni. Szval. folyamatos adatközlés az eszközről rádió, v. egyéb jelekkel a valódi telemetria, bár nekem így is jó, csak tisztázni akaram a pontos fogalmat.

Egyébként, hogy tudd mennyire precíz szerkentyű egy gázos automatika, az ára a komolyabbaknak(svájci, vagy amerikai) ott van 150.000 ft-nál, egy UV celláé 40.000 ft
amit tudnak az sem semmi, sem biztonságtechnikai részről, sem szabályozás szempontjából.(alapból tudja pl. a folyamatos szabályzást, le is, fel is).
És bizony ott lehet vele hagyni egy turbinát magára.
Ami gond, az az ára! Nem a használhatósága/alkalmassága.

Üdv:t.
Előzmény: xplod (924)