Én sem akarok vitatkozni, de .... :-)
Pedig egyszer már megfogadtam magamnak, hogy nem szállok bele az olajvitákba.
Nem nagyon hiszem, hogy az olajok és a motortechnika fejlődését annyival le lehetne írni, hogy 2-3x annyit tutira nem bír.
Én elhiszem, hogy a régi öregek olyan kocsikat csináltak, amik a Holdig elmentek, meg vissza, miközben a motorjukba nem kellett belenyúlni és a kasztni is szebb valamint biztonságosabb volt, pl. még a biztonsági övet sem kellett beszerelni, hiszen a kocsi megvédte az utasait. (túlzásokat olvashattak kedves olvasóink)
Én akkor még nem autóztam, de sokat olvasok és -bár lehet, hogy minden autós újságíró lódít (így van stevie? :-))- azt szűrtem le belőle, hogy valamilyen okból évente több millió, talán milliárd dollárt költenek el olyan kutatásokra, amik pl. a motorolaj tovább használhatóságát, a motortechnika fejlődését célozzák.
Igaz, hogy a friss olaj jobb, de nem hiszem, hogy a többször letesztelt és felelősséggel bevállalt gyári előírások betartása kárt okozna a motorban, vagy csökkentené annak élettartamát.
Persze, ha a konszernen belül -más motorokra- érvényes 50 ekm-es periódust venném az én kocsimra, akkor más lenne a leányzó fekvése, de nem ez a helyzet.
Ja, és a kocsimban 93 ekm van, de ha lehet, még idén lecserélem. :-))
Egy gyors számítás a 15 ekm kontra 30 ekm olajcserére:
Munkadíj 15.000,- Ft/ olajcsere
Szűrők: 5.000,- /olajcsere
Olaj:
Longlife: 3.000,- Ft/l (internetes beszerzés)
Nem Longlife: 2.500,- Ft/l (internetes beszerzés)
15 ezres periódus 90 ekm alatt:
5x(15.000+5.000+5*2.500)=162.500,-
30 ezres periódus 90 ekm alatt:
2x(15.000+5.000+5*3.000)=70.000,-