technika Creative Commons License 2009.06.12 0 0 916
Még annyit, hogy paramétereket még ha tudna is az ember pontosan, erről a szivattyúról akkor sem volna értelme leírni, mert természeténél fogva ezek a szivattyú elhasználódási fokától függnek, így csak a zsír újra lenne igaz az adatlapon szereplő érték. A konkrét adatokat inkább mérni célszerűbb, vagy tapasztalati úton vizsgálni. Az mindenesetre intő jel a kopásra, ha a nyomásszabályzót maximumra hajtva a porlasztás nem növekszik, hanem éppenséggel megszűnik, ugyancsak rendellenes kopást jelzi, ha az addig jól porlasztó szivattyú rendetlenkedni kezd (nem egyenletesen, "kapkodva porlaszt és ég"), és szebben kezd porlasztani, ha kissé visszább vesszük a nyomást. Tudom, hogy szétszedted már ezt a szivattyút, láthattad, hogy síkköszörült felület: fém a fémen tömít, és a kopás az üzemidőn kívül az adott olaj minőségétől függ. Ami ezeknél a sziv.-nál az előírt üa: HTO 5/20-as (Gázolaj ugyanilyen paraméterű, csak más színű) vagyis 5C fokig szivattyúzható, és 20C kell a jó porlasztáshoz. Az 1:1 Olaj-benzin keverék kétségtelenűl megkönnyíti a gyújtást, és az égést, de a csökkent viszkozitás miatt a sziv. nagyobb kopásnak van kitéve, így a szivattyú élettartama is csökkeni fog. Ezekkel azért számolni kell, az 5/20-as értékkel különösen télen, amikor a parafin kiválhat az olajból (Petróleumot szoktak hozzá önteni, v. előmelegítik).

Üdv:t.