Üdv!
A vontatási telep területén nem a megszokott vágányfonódás van kiépítve. Mint látható az 508+505 páros alá befut egy normál vágány is. A kapcsolat mozgó alkatrész nélküli kitérővel van megoldva, ha jól tudom az országban csak itt van ilyen kitérő (szám szerint 2).
Tehát a normál és széles gépek ugyanazon a két sínszálon futnak. Hogy a normál gépek ne essenek le a sínről belül terelősín van elhelyezve, ami a nyomkarimát tartva a normál gépet is a vágányon tartja, a kerekek igen kis felületen érintkeznek a sínkoronával. A bentről kijövő gépeket pedig a kitérő a nyomtávkülönbség miatt a helyes irányba tereli.
Erre a megoldásra leginkább azért van szükség, hogy ha forgóvázakat kell cserélni a megemelt gépet ne kelljen vízszintes síkban is elmozgatni.
A tengelyátszerelőben is ezzel a megoldással dolgoznak,csak ott nincs kitérő hanem a szerelde egyik végén normál, a másikon széles vágány fut be.
Képet nem tudok feltenni, de ha van valakinek tegyen fel,jobb látni mint olvasni.