BringasLevy Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10235
6000km? Azért arányosítani kellene az ország méreteihez ezt számot.
Persze arányosan is több autópálya van Németországban, mint Magyarországon.
De pl. Franciaországban is elég sok autópálya, van és ott is 130 a limit.
Belgium, Hollandia, arányaiban közel áll németek autópályával való ellátottságához, és 120 a limit. Svédországban ugyan nincsen túl sok pálya az ország méreteihez, de nem hinném, hogy ez az oka a 110-es limitnek. Mint ahogy a Norvég 100-as limit sem a kevés autópálya miatt van.
Persze mondhatod, hogy északon ráérősek az emberek.
Ezért nézzük a temperamentumos Spanyolokat? 120km/h
A vad balkánon Szerbiát? 120km/h
Esetleg a mesés keleten a Balti államokat? 110km/h

Szerintem a 130-as szabályozas, nagyon is megengedő. Németország kivételével, nem is tudok helyet ezen a bolygón, ahol többel lehet legálisan menni közúton.
Igen, kísérleti jelleggel egyes országok engedik helyenként a 150-160-at is, ahol és amikor lehet. De ez finoman szólva sem általános. Mellesleg egy akkora országban, mint Magyarország, mennyit számítana +20-30km/h ráadásúl mindez csak egyes helyeken? Őszintén! Mi múlhat rajta?

Inkább erőltetném gyorsforgalmi utak további fejlesztését, egy Budapestet 100-150km-el elkerülő autópálya gyűrű építését és a vasút fejlesztését. Az egy-két számjegyű utakat is meg kellene szélesíteni. Jelenleg ugyanis nem az autópályán vész el az idő, hanem amíg oda megyünk, meg miután elhagytuk azt. Sokan hibásan ott akarják behozni az elveszett időt és ezt legalizálni szeretnék. Pedig hasznosabb volna, ha nem is veszne el az idő...

Szerintem
Előzmény: Árpi (10226)