Gulper: De egyenlőre elfogadom, hogy nem az számít, hogy az emberek mikor akarnának utazni, hanem az ütemes menetrend a szakmai cél.
Tisztelettel kérlek, hogy fejezd be a szavaim kiforgatását, mert ilyet nem mondtam!
Az ütemes menetrend szerves része az ütemen felüli járat is, legyen szó akár iskolába vagy munkába járásról, vagy pénteki-vasárnapi, vagy kiránduló forgalomban induló többletjáratról. Tehát az ütemes menetrend és az igényekhez való igazodás nem egymást kizáró fogalom. De meg lehet nézni, hogy milyen eredményeket produkálnak azok a vonalak, ahol az ITF-ellenes gárda "helyi hivatásforgalmi igényekhez" igazodó menetrendjei működnek. A különbség kb. 10%-os. Most a még valamennyire ütemes vonalakon is ezt a menetrendet szeretnék elérni, borítékolhatóan itt is sikerül majd ezt az eredményt elérni.
István Gyuri az írta ne higgyem el, de azt sajnos nem írta le nekünk, hogy hányan szálltak fel. Pontos számot nem tudok mondani, de ennél többen (mert amely vonatokat én néztem már azon több utas volt, ezért tudom cáfolni ezeket a számokat - bár nincs konkrét számom) és a pénztárban eladott jegyek száma is több volt, mint amennyi utast a hivatalos számok takarnak (és akkor a jegy nélkül utazókról még nem is beszéltünk). Természetesen az is lehetséges, hogy sokan Oroszlányban vették meg a Budapest-Dunakeszi jegyüket is, ebben az esetben én kérem elnézést ;-)
de a +200% azért akkora nagy szám, ami megérdemelne egy kis alátámasztást. Legalábbis engem érdekelnének a tényekIgen, ez valóban extrém szám, ebben számos tényező szerepel: pl. a korábbi, teljesen lehetetlen menetrend, annak esetleges csatlakozásai, kocsiminőség stb.
A bevételnövekedésben némi szerepet játszik az is, hogy valamennyivel nőtt a pénztári nyitva tartás is Oroszlányban (de az utasszámban a háromszorozódása akkor is tény marad). Ezzel együtt a felesleges beruházások miatt nyilván nem egy gazdasági sikertörténet - de ez már nem az ITF hibája. Sőt, a felesleges infrastruktúra-fejlesztések éppen ITF ellenese (pláne mikor arra hivatkoznak, hogy az ütemes menetrend - más "szakmai" megfogalmazásban: "A sok vonat" - miatt ennyit a vasútra költeni.