vidékipupák Creative Commons License 2009.06.03 0 0 2202

       Kedves biglion-lord! Nem óhajtok tovább műszaki kérdésekben vitatkozni, egyrészt, mert nem ez a fórum témája, másrészt mert gyártástechnológiától az alkalmazásig foglalkoztam életem 65 éve alatt, és pontosan ismerem a csúszócsapágyak gyártástechnológiáját, a különböző alkalmazásokat, a más-más célra készült csúszó és golyós, görgős csapágyakat. Miután mindkettőnek megvan a jellemzője, előnye és hátránya, mindkettőt a megfelelő helyen kell alkalmazni. Ahogy a csúszócsapágyat, úgy a golyóscsapágyat is méretezni kell a különböző feladatokhoz. Nem mondhatjuk, hogy ez vagy az az anyag jobb a másiknál, mert mindegyiknek magvan a maga alkalmazási területe. Az acél erősebb a fánál, de nem láttál még acél nyelű csákányt ugye? Vagy acél nyelű kalapácsot? Vagy fából készült fejszét? Mert a fa nyélnek jó (különösen a som fa), de fejszének nem. Miért van a motorokban csúszócsapágy? Miért van az autók kerekében golyós vagy görgős csapágy? A motor fordulata -legalábbis az én kocsimban - 6500/perc  is lehet, mégis sokat kibir (sokszor 200000 km-t) a csapágy. A kerekek fordulata 130 km/óránál kb 1000/perc, és mégis 50-60000 km-nél cserélni kell.

        Térjünk vissza a tojásokhoz és a csibékhez, mert ez a téma nem szignifikáns a csirkék szempontjából. Az viszont engem elgondolkodtat, hogy nem lenne baj, ha a csibék a keltetés elejétől ne a gép zaját hallanák, hanem hasonló hangot, mint amit a kotlós hasa alatt hallanának. Próbáld meg, hogy egy vékony rudat, hurkapálcát ráteszel a keltetőgépre, a másik végét a füledhez, a hallójárat elé. Megdöbbensz, micsoda dübörgés hallatszik. Szegény csibék már a kikelés előtt idegbajosak lesznek. :(

 

Előzmény: biglion-lord (2199)