trikó Creative Commons License 2009.05.28 0 0 669

"Sajnos ezek a problémák rendszeresek."

 

Nem.

 

Az első 50 db Q400-nál fordult elő a futóbertogyás (collapse). Ennek megfelelően ment ki emergency AD. Lejjebb gyári szám szerint leírtam mindent. Az ilyen eseményekben érintett gépek közül egy sem került a Malévhez. Mi a kérdés?

 

Ezen a konkrét, AD-ben kezelt ferdetám problémán felül tessék nekem olyan rendszeres futóproblémákat felmutatni, amik ámáshol nincsenek napi 6-8 leszállásnál regionálban.

Ismét mondom: egy hét alatt volt két Saab futóhiba. Az nem baj?

 

"A SAS-tól meg nyilván csak úgy lett volna szabad gépet átvenni, ha a komplett futórendszert kicserélik. Ha azzal a korrodálódott alkatrészekkel együtt kerültek ide, akkor szinte biztos, hogy lesz előbb-utóbb egy baleset, és nem biztos, hogy az utasok megússzák annyival, mint a SAS-nál. A tél nálunk is hideg és nedves szokott lenni."

 

 

Ez úgy hülyeség, ahogy van. Műszakilag teljesen megalapozatlan. A felületi korrózió mérhető, ellenőrizhető. Bármilyen furcsa, de a futórendszer primitív, robusztus dolog. Nóném fórumozók "megállapításai" helyett aláírással, szakemberek írják alá, hogy ellenőrizték. Az eddig történt futóhibákhoz ráadásul sehol nem is volt köze a korróziónak.

 

A tengerparti pára a rendszeres kötelező ápolás mellett sokkal kifinomultabb rendszerekben képes korrózós eredetű hibákat előhozni, pont a futókon nem annyira.

Előzmény: Balogh Adam Software (664)